וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעובדה ובחיפה נוחתים ללא נתוני מזג אוויר

28.5.2006 / 9:36

טיסות אזרחיות נוחתות בשדות התעופה מבלי שיקבלו נתונים הכרחיים לנחיתה והמראה. הנוהג ממשיך בשל "חשש לפגיעה בתיירות"

מזה ארבעה חודשים [[חיל האוויר]] אינו מעביר לטייסי המטוסים האזרחיים הנוחתים בשדות התעופה עובדה וחיפה, בהם ממריאים ונוחתים עשרות מטוסי נוסעים ביום, נתונים על מזג האוויר, כך דווח בגלי צה"ל. טייסי המטוסים נאלצו לנחות ללא מידע זה, שחיוני לכל המראה ונחיתה. שדות תעופה אלה מתופעלים על ידי חיל האוויר, בשונה מ[[נמל התעופה בן גוריון]], ועד כה נתוני מזג האוויר נמסרו לרשות שדות התעופה משירותי החיזוי של צה"ל. בחודש פברואר האחרון עבר צה"ל מטעמי התייעלות לשיטת חיזוי אוטומטית, שאינה מותאמת לטיסות אזרחיות.

בשירות המטאורולוגי דרשו מ[[רשות שדות התעופה]] למצוא חברה אזרחית שתספק את המידע הדרוש, אלא שתהליך זה ארך עד כה ארבעה חודשים, שבהם נחתו והמריאו המטוסים ללא הנתונים הדרושים. בנוסף, על פי חוק התעופה, כל טיסה שמיועדת לנחות בנתב"ג חייבת לבחור בשדה תעופה חלופי, ובארבעת החודשים האחרונים נאלצות חברות המטוסים לבחור בשדות התעופה בעמאן ולרנקה בשל הבעיה. רק ב-10 ליוני תתחיל החברה מטאו-טק לספק את שירותי החיזוי הדרושים לרשות שדות התעופה, והבעיה תיפתר.

מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, הודה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל שהפעילות בשדות התעופה מתנהלת בניגוד לכללים, אך הבטיח להפסיק את פעילות רק אם ייווצר סיכון מיידי לנוסעים."המשמעות היא סגירת ערוץ התיירות בתקופה שבה התיירות באילת פורחת", אמר בהתייחסו לשדה התעופה עובדה. גם במשרד התחבורה הודו כי בכל יום נשקלת האפשרות לסגור את השדות לכלי טייס אזרחיים, אך החלטה כזו אינה מתקבלת כיוון שקיים "חשש שצעד כזה יפגע בתיירות".

סמנכ"ל המבצעים ברשות התעופה, אריה גלעד, הטיל את האחריות על הצבא ואמר כי "חיל האוויר לא עדכן אותנו שהוא עומד לעבור למערכת אוטומטית ולכן לא נערכנו כראוי". גורמים צבאיים טענו בתגובה כי "חיל האוויר דיווח כל כוונותיו שנה מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully