וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון ללחץ הבגרויות - תרופות ללא מרשם

28.5.2006 / 8:43

6% מתלמידי העל-יסודי בישראל נוטלים תרופות ממריצות ומרגיעות ללא מרשם בשל לחץ תקופת הבגרויות. הסיכון הרפואי לא מטריד אותם

בניסיון להתמודד עם הלחץ שמביאה עמה תקופת בחינות הבגרות, פונים תלמידים רבים לשימוש ב[[ריטלין]] ובכדורי הרגעה על מנת לשפר את הריכוז ולהפחית את החרדה. על אף שהתרופות האלו נשמרות בבתי-מרקחת בכספות ואינן נמכרות ללא מרשם רופא, שניתן רק אחרי אבחון נוירולוגי, גם תלמידים שאינם זכאים לקבל את התרופות מוצאים דרכים להשיגן, בעיקר דרך חברים בעלי מרשם.

ב"ידיעות אחרונות" נמסר כי הנוהג מוכר לרשות למלחמה בסמים, וכי על פי הנתונים שבידיהם כמעט שישה אחוזים מהתלמידים בגילאים 12-18 משתמשים בתרופות ממריצות או מרגיעות ללא מרשם רופא.

דר' רחל ברהמבורגר, המדענית הראשית של הרשות למלחמה בסמים, אמרה כי על אף שהתרופות הממריצות והמרגיעות יכולות לסייע בבחינות, הנוהג "רע מאד, כי הם לא יודעים מה משך ההשפעה של התרופה ואחרי שהיא פגה היא פוגעת בריכוז והם חשים עייפות". היא הוסיפה כי תרופות הרגעה משפיעות על המוח ועל המערכת הנשימתית וחומרים ממריצים משפיעים על הלב וכי "השימוש ללא הוראת רופא יכול לגרום לפגיעה פיזית ולסיבוכים רפואיים".

התלמידים אינם מוטרדים מההשלכות הרפואיות: "לא אכפת לי להמשיך לקחת את זה עד אחרי הבחינה. זה לא שאני לוקחת [[סמים]] או משהו, אני מנסה להצליח בלימודים. כדי לשרוד את הלחץ הזה, כל הדרכים כשרות בעיניי", אמרה תלמידת תיכון מרמת השרון. תלמידה מהרצליה חושבת בצורה דומה: "קשה לי להתרכז, אני יודעת שנותנים את זה לילדים עם הפרעות קשב ואני לא חושבת שיש לי מה להפסיד. העיקר שאוכל להתרכז לפני המבחן ולעבור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully