וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה ברוסיה הופסק ע"י המשטרה

רויטרס

27.5.2006 / 19:42

המצעד הראשון שאורגן במוסקבה נעצר ע"י המשטרה, גורמים שמרניים וקבוצות ניאו פאשיסטיות שטענו שמדובר ב"עלבון לחברה"

מצעד הגאווה וזכויות הקהילה ההומוסקסואלית ב[[מוסקבה]] הופסק היום על ידי משטרת רוסיה, גורמים שמרניים וקבוצות ניאו-פאשיסטיות. על אף ההפרעה הקהילה ממשיכה לטעון ש"המצעד היה ניצחון גדול". סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה, כי המשטרה עצרה כ-100 אנשים בהתנגשויות.

הצועדים, בראשם עמד ניקולאי אלקסייב, בן ה-28, תכננו להניח פרחים באנדרטת החייל האלמוני – סמל המלחמה נגד ה[[פאשיזם]] בתקופת מלחמת העולם השנייה ואחד המקומות הקדושים לעם הרוסי. ואולם, המשטרה סגרה את השערים לפארק וגלוחי ראש ניסו להתנפל על הצועדים ההומואים, בעת שהתהלוכה הגיעה לקרבת הפארק בו בוערת אש התמיד, סמוך לחומות הקרמלין.

רשויות העיר אסרו על המצעד, אותו כינו "עלבון לחברה" ומנהיגים דתיים גינו אותה. גם פעילים בקהילה ההומוסקסואלית ברוסיה התנגדו לצעדה ואמרו כי המצעד רק מלהיט את אי הסובלנות להומואים ברוסיה. עם זאת, אלקסייב מאמין כי ניתן להכתיר את המצעד כניצחון ואמר לכתבים "זה ניצחון גדול, ניצחון מוחלט", בעוד שהוא נגרר על ידי שני שוטרים הרחק משערי הפארק.

מול הצועדים ההומואים היה מספר כפול של צועדים, גברים ונשים, אשר נשאו סמלים שמרניים רוסים וצעקו "מוסקבה היא לא סדום". "אנחנו חייבים להפסיק אותם בשלב הראשון, אחרת הם יבואו וישחיתו את הילדים שלנו", אמר קיריל בולגארין, בן 24, אשר הגיע להפגין נגד הצעדה. חברו אנדריי, בן ה-25, אמר: "אנחנו רוסים, אנחנו שמרנים. החיילים כאן מתו כדי שאנחנו נוכל לחיות כרוסים, לא כדי שהאנשים האלה יוכלו לבוא לכאן ולהגיד לנו מה לעשות".

אלקסייב הזמין את הפעילים ההומואים מכל [[אירופה]] לצעדה, פסגת אירוע בן שלושה ימים אשר היה לניסיון הרוסי הראשון לקיים פסטיבל גאווה, כמקובל בערים המערביות.

"הגענו לכאן כדי להניח פרחים באנדרטה האנטי-פאשיסטית, אך ראש העירייה כל כך מפוחד מאתנו עד שהוא הורה לסגור את השערים", אמר פיטר טתכל מארגון זכויות ההומואים הבריטי. "ברגע שהגענו קידמו אותנו כנופיות פאשיסטיות וכוחות משטרה. היום הזה הוא בושה גדולה לרוסיה, כי הם הפריעו להפגנה שקטה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully