וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת הביצה והתרנגולת נפתרה

27.5.2006 / 17:45

מדען מומחה לאבולוציה גנטית, פילוסוף מומחה לפילוסופיה של המדע ויו"ר "תרנגולות בריטניה" הכריעו פה אחד: הביצה היתה קודם

מה בא קודם, ה[[ביצה]] או ה[[תרנגולת]]? לפי מדען, פילוסוף ולולן, הביצה באה קודם. המפתח לשאלה העתיקה הזו נח, ככל הנראה בעובדה שהמטען הגנטי של בעל חיים לא משתנה במהלך חייו. ולכן, החיה הראשונה על פני כדור הארץ שהתפתחה לתרנגולת היתה קיימת, קודם לכן, בתוך ביצה.

בסוכנות AFP דווח כי פרופסור ג'ון ברוקפילד, מהאוניברסיטה של אנגליה בנוטינגהאם, הסביר כי לעובר התרנגולת בתוך הביצה היה את אותו המטען הגנטי כמו התרנגולת שהוא גדל להיות. ברוקפילד, מומחה ל[[אבולוציה]] גנטית, אמר כי "לכן, היצור החי הראשון שאפשר לומר בבירור שהשתייך לזן התרנגולת היה חייב להיות ביצה לפני שהיה תרנגולת. הביצה באה קודם".

פרופסור דיוויד פפיניו מהקולג' המלכותי בלונדון תמך במסקנה של ברוקפילד, וכמותו גם צ'רלס בורנס, יו"ר איגוד הסחר "תרנגולות הממלכה המאוחדת". פרופסור פפיניו, מומחה ל[[פילוסופיה של המדע]], אמר כי התרנגולת הראשונה היתה חייבת לבקוע מתוך ביצה. זו, למרות שהוטלה על ידי עוף מזן אחר, היתה חייבת להיות ביצת תרנגולת מכיוון שהיתה תרנגולת בתוכה. "המסקנה, אם כן, חייבת להיות שהביצה באה קודם, והתרנגולת אחר כך", הכריז.

המתודולוגיה המדעית של בורנס לא דווחה בעיתונים הבריטית שפרסמו את התגלית – הטיימס, הדיילי מייל והאינדיפנדנט – אבל גם הוא אישר כי "ביצים היו בסביבה הרבה לפני שהתרנגולות הגיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully