וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תעביר 3 מיליון יורו לנפגעי הרעש באינדונזיה

27.5.2006 / 19:26

לפחות 3,000 בני אדם נהרגו ובתים רבים קרסו ברעידת אדמה בעוצמה 6.2 בסולם ריכטר שפקדה הלילה את העיר יוגיאקרטה. ארגון הוועידה האיסלאמית קרא ל-57 החברות בו לסייע למדינה

באינדונזיה נהרגו יותר מ-3,000 בני אדם ב[[רעידת אדמה]] בעוצמה 6.2 בסולם ריכטר שפקדה את העיר יוגיאקרטה באי ג'אווה, כך מסר גורם בממשלה המקומית. אלפי בני אדם נפצעו ברעש האדמה ובתים רבים קרסו, ביניהם גם משרדי ממשלה מקומיים.

בריטניה, צרפת ורוסיה הציעו עזרה מיידית לאינדונזיה. בנוסף, האיחוד האירופי הציע סיוע כספי של כ-3 מיליון יורו. ארגון הוועידה האיסלאמית קרא ל-57 המדינות החברות בו לסייע לנפגעי רעידת האדמה.

כוחות החילוץ התקשו להגיע לאזורי ההרס לאחר שגשרים וכבישים רבים נהרסו. בכמה רבעים של העיר נותקו זרם החשמל וקווי התקשורת. רעידת האדמה גרמה לסדקים במסלול ההמראה של שדה התעופה של העיר והוא נסגר. נשיא [[אינדונזיה]] הורה לצבא לסייע בחילוץ הנפגעים.

שמועות שווא על צונאמי שמתקרב גרמו לבהלה ותושבים רבים נהרו למקומות גבוהים. אלפי אנשים מיישובים סמוכים הגיעו לעיר כדי לנצל את בריחת התושבים המקומיים ובזזו את השלל שנותר מאחור.

אחד התושבים המקומיים סיפר לסוכנויות הידיעות כי הוא חש ברעידת האדמה בעת צעידת הבוקר שלו. "פתאום התחלתי להרגיש מסוחרר ואז ראיתי אנשים רצים מהבתים שלהם וצועקים שיש רעידת אדמה".

יוגיקארטה נמצאת על האי ג'אווה, האי המרכזי באינדונזיה, ושוכנת לא הרחק מהר הגעש מראפי שבמהלך החודש האחרון עמד בפני התפרצות. חוקרים מקומיים העריכו כי רעידת האדמה לא נגרמה בעקבות תזוזות פנימיות בהר הגעש. לאחר הרעש התגברה פעילות ההר, ומומחים חוששים כעת מתפני התפרצות קשה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully