וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע משלימה טיפוס של כ-4% ביומיים

אסף רותם

26.5.2006 / 23:28

המדדים עולים ב-0.3%. קומברס מתממשת ב-1% לאחר זינוק של כ-5% אמש. גיוון אימג'ינג ממשיכה בדרכה מטה

נתוני צמיחה רגועים מהצפוי לרבעון הראשון של 2006, ביחד עם הודעה של שתי ענקיות האינטרנט - יאהו ואי-ביי - על כוונתן להתחרות בענקית אחרת, גוגל, בתחום החיפוש המקוון, שלחו אתמול את וול סטריט ליום שני ברציפות של עליות שערים. מדד נאסד"ק עלה ב-1.35% ל-2,198.4 נקודות; דאו ג'ונס עלה ב-0.9% ל-11,212.5 נקודות.

היום פורסמו נתוני ההכנסה והצריכה, ומדד הליבה שעלה מהם הצביע על אינפלציה של 2.1% ב-12 החודשים האחרונים, אמנם ברף העליון של הציפיות, אך ללא חריגה משמעותית מהקצב שעלה במארס – 2%. המדדים מגיבים בעליות של כ-0.3% בפתיחה. הדו"ח גם הראה על עלייה קטנה מהצפוי של 0.5% בהכנסה האישית, בעוד הציפייה היתה לעלייה של 0.7%. העליה בצריכה היתה בהתאם לציפיות - 0.6%.

לאחר שבועיים של ירידות על רקע חששות אינפלציוניים, התחלפה המגמה, לפחות בימים האחרונים. קרנות שמשכו את כספן מהשווקים המתעורים, ובראשם הודו וטורקיה, לא ששות לחזור למקום ממנו הן ברחו, ונראה כי הכסף הזה הוא שקובע את המגמה בטווח הקצר. במילים אחרות, הכספים מתחילים לחזור לשווקים המערביים, והשוק האמריקאי הוא תמיד הנוח ביותר מבחינת סחירות. השאלה שנותרה פתוחה היא, אם הכסף יזרום לשוק המניות, או שמא יישאר בנזילות גבוהה יותר, קרי במזומן או בפקדונות קצרי טווח. מול אלה, לא נראה שהוא זרם עד כה בצורה מסיווית לשוק האג"ח, שכן בימים האחרונים לא היתה תזוזה משמעותית במחירי איגרות החוב הממשלתיות. מחירן של אלה עולה מעט היום והתשואה עליהן יורדת כ-0.01% ל-5.064%.

בקרב המניות הישראליות - טבע מטפסת 0.6% ל-36.9 דולר, לאחר שאמש טיפסה ב-3.1%. זאת, אחרי שצנחה ב-17% בשבועיים, מאז האכזבה שנרשמה בשווקים מתוצאות החברה ברבעון הראשון ומהתחזיות שלה ל-2006. כשעה וחצי לפני נעילת המסחר בוול סטריט אתמול, הודיעה טבע כי קיבלה אישור מותנה לייצור גירסה גנרית של זוקור של מרק, לטיפול בכולסטרול. לתרופה המקורית מכירות שנתיות של כ-4.6 מיליארד דולר. בליהמן ברדרס העריכו כי לזוקור תהיה תרומה של 400 מיליון דולר בשנה למכירות החברה.

גם קומברס מתממשת היום ב-1% ל-22.6 דולר, לאחר שבלטה אמש עם זינוק של 5% ל-22.8 דולר במחזור של פי 2 מהממוצע במניה. מניית גיוון ממשיכה בדרכה מטה ומאבדת 0.4% ל-17.4 דולר, לאחר שהשלימה אמש ירידה דו יומית של למעלה מ-7%, מאז שהוגשה נגד החברה תביעה על ידי המתחרה העתידית - אולימפוס היפאנית, בגין הפרת פטנט הקשור במצלמת הווידיאו הנמצאת בתוך הקפסולה האנדוסקופית של גיוון, לאבחון אי סדרים במערכת העיכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully