וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אנשי התות

פרופ' משה שטרנפלד

26.5.2006 / 10:30

הם סמוקים ולא ממבוכה, הם בעלי גוון אדמדם ולא מזעם - הפתרונות שמציעה הרפואה הסינית למי שמסתובב תמיד עם פנים אדומים

"קופרוז" הוא מונח לתיאור מצב (ולא אבחנה המקובלת בעולם הרפואה) שבו כלי הדם הנימיים בלחיים מורחבים וגורמים לאודם מקומי (סומק בלחיים) עם ציור מוגבר של כלי הדם.

הטיפול שמציעה הרפואה הקונבנציונלית לבעיה נוגע בצד הפלסטי של התופעה והוא כולל ניתוח לייזר. הניתוח כולל צריבה של הנימים, ובכך נפתר ההיבט הקוסמטי של הבעיה. לפי הרפואה הסינית, לעומת זאת, הציור המוגבר של כלי דם בלחיים, עלול להעיד על בעיה לבבית. הלב ברפואה הסינית אחראי על כלי הדם, ולכן בנוכחות של "קופרוז", יש חשד לבעיה כלשהי בכלי הדם או בלב עצמו.

האבחון מתבצע באמצעות בדיקת הדופק ומראה הלשון. ממצאי הבדיקה יכולים לרמוז האם מקור הבעיה ראשוני ונמצא בלב או בכלי-הדם, או האם הפגיעה הלבבית היא משנית. (פגיעה משנית שכיחה בעיקר במקרי סוכרת, בה הטחול והלבלב חלשים). לפי הרפואה הסינית הממצאים המתבטאים בפנים יכולים להקדים בשנים את הפגיעה הממשית באיבר עצמו, והם אינם בעיה קוסמטית בלבד, כפי שנהוג להתיייחס אליהם ברפואה המערבית.

למרות כל זאת, הרפואה הסינית אינה מתעלמת מהפן הקוסמטי של הבעיה, ובנוסף לברור לבבי, שיסייע לפתור את הבעיה מהשורש, היא מציעה גם טיפול קוסמטי ב"קופרוז", באמצעות ג'ל על בסיס הומאופתי. בחלק גדול מהמקרים כלי הדם הפתולוגיים נעלמים תוך כדי מריחת הג'ל על הפנים. הטיפול בג'ל מחליף בהצלחה טיפולים חצי-ניתוחיים שמציעה הרפואה הקונבנציולנית כדי להעלים את הבעיה. על חולי לב וכלי דם פריפריים להתייעץ עם רופא לפני השימוש בג'ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully