וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לחקור פגיעה בזכויות עובדי המדינה

עפר אדרת

26.5.2006 / 7:50

"הפורום לאכיפת זכויות עובדים" פנה לנציבות המדינה, בדרישה לחקור תלונות על פגיעה בתנאי העבודה והשכר של עובדי הממשלה

"הפורום לאכיפת זכויות עובדים" פנה אתמול ל[[נציב שירות המדינה]], שמואל הולנדר, בדרישה לחקור תלונות על פגיעה בתנאי העבודה ובשכרם של עובדים, המועסקים בשירות המדינה באמצעות חברות כוח אדם.

התלונות מתבססות על חוק, הקובע כי יש להשוות את התנאים של עובדי חברות כוח אדם לאלה של העובדים הקבועים באותו מקום עבודה, במגזר הציבורי. עו"ד איתי סבירסקי מ"התכנית הקלינית למשפט ורווחה" באוניברסיטת ת"א, שפנה בשם הפורום לנציב, טוען כי בפועל, עובדי חברות כוח האדם במשרדי ממשלה ובחברות ממשלתיות רבות מקבלים שכר נמוך משמעותית מזה שהיו אמורים לקבל, ולא נהנים מזכויות רבות להן הם זכאים.

במכתב מפורטים בעלי תפקידים שונים, למשל מזכירה במשרד הרווחה, רכזת ביטחון במשרד החינוך ומהנדסת ב[[מע"צ]], שאינם מקבלי את השכר והתנאים להם הם זכאים לפי החוק.

כפי שמסביר סבירסקי, "עניינה של פנייה זו הוא התרעה על מה שנראה כתופעה נרחבת וחמורה בשירות המדינה, אשר מנוגדת לחוק". כך, לדבריו, לא רק שעובדים רבים מועסקים באמצעות חברות כוח אדם לתקופות ממושכות – בניגוד לייעוד המקורי של צורת העסקה זו - אלא שרבים מביניהם גם אינם מקבלים את תנאי העבודה שנקבעו עבורם בחוק.

"הפורום" טוען במכתב, ש"תחת אפם של מוסדות שירות המדינה, ומן הסתם באישורם המלא, ננקטות שיטות יצירתיות ובעייתיות על-מנת לחמוק ממילוי החוק". לדברי סבירסקי, הדבר "משקף זלזול ופגיעה של מוסדות שירות המדינה בציבור רחב של עובדים המשרת את המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully