וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלובסטרים נמנעים ממגע עם חבריהם החולים

רויטרס

25.5.2006 / 11:04

חוקרים גילו, כי לובסטרים זעירים החיים באוקיאנוס האטלנטי מתרחקים מחבריהם החולים, וכך מונעים התפשטות מחלות

לובסטרים זעירים החיים באוקיאנוס האטלנטי ובים הקריבי מסוגלים לחוש בהימצאם של וירוסים קטלניים בלובסטרים אחרים, לפני שהם מראים כל סימן למחלה. בנוסף, הם נמנעים מלבוא איתם במגע. "זהו התיעוד הראשון של בעלי חיים בריאים הנמנעים ממגע עם חבריהם החולים בטבע", אמר ג'ף שילדס מהמכון למדע ימי בווירג'יניה.

הלובסטרים הם יצורים חברתיים שחיים יחד במערות תת ימיות. שילדס ומדענים אחרים, שחקרו את הוירוס PaV1 בקרב לובסטרים במשך כמה שנים, הבחינו שהלובסטרים שנדבקו בו חלקו לעיתים רחוקות מאורות, אך לא היה להם ברור מדוע. במחקרם, עליו דווח במגזין Nature, הם גילו שזהו הייתה דרכם של הלובסטרים להשאר בריאים. החוקרים משערים שחוש הריח החד של הלובסטרים נותן להם סימני אזהרה למחלה בקרב חבריהם.

כאשר לובסטרים צעירים ובריאים הושמו בתנאי מעבדה יחד עם לובסטרים חולים, יותר מ-60 אחוזים מהם נדבקו בווירוס תוך שמונים יום. לעומת זאת, אחוזי ההדבקות בקרב אוכלוסיית הלובסטרים החיה בטבע היה רק שבעה אחוזים.

שילדס וצוותו אמרו כי התנהגותם של הלובסטרים סייעה לעצור את התפשטות המחלה בטבע. הם האמינו, כי היכולת לאתר שכנים חולים ולהימנע ממגע איתם לפני שהם מראים סימני מחלה, נותן להם יתרון אבולוציוני שהם יכולים להוריש לצאצאיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully