וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם דירוג 100 החרדים המשפיעים בישראל

25.5.2006 / 10:42

חברת פרסום חרדית הפיצה רשימה המדרגת את האנשים המשפיעים ביותר בתחומים שונים בישראל של שנת 2006, לא כולל רבנים

הרחוב החרדי כמרקחה, לאחר פרסום חוברת המדרגת את "100 החרדים המשפיעים ביותר בישראל 2006". החוברת, שלא כוללת שמות של רבנים, מדרגת את האנשים המשפיעים ביותר בתחומים שונים כגון: התחום הפוליטי, הכלכלי, התקשורתי ועוד.

בקטגוריית "משפיעים בפוליטיקה הארצית" הופיעו משום מה כל 18 חברי הכנסת החרדיים מש"ס ויהדות התורה, למרות שחלקם נטולי השפעה. עם זאת, לתמונות גדולות במיוחד זכו ארבעה פוליטיקאים חרדים: שר התקשורת אריאל אטיאס, ח"כ [[משה גפני]], שר התמ"ת אלי ישי וח"כ יעקב ליצמן, שעליו נכתב "המוציא לפועל של החסידות החזקה גור". בקטגוריית המשפיעים בפוליטיקה המקומית נכללו ראשי ערים ומועצות חרדים, ובראשם [[אורי לופוליאנסקי]], ראש עיריית ירושלים.

בקטגוריית "משפיעים בתקשורת" מופיעים הרב [[ישראל אייכלר]], כוכב התוכנית "פופוליטיקה", קובי אריאלי, מחנם ברוד (דובר חב"ד) ודודי זילברשלג.

ב"מעריב" דווח, כי בקטגוריית "משפיעים בעשייה ומושכים בחוטים ללא תפקיד רשמי" ניתן למצוא את אריה דרעי, הרב יוסף אפרתי (מקורבו של הרב אלישיב) והרב מרדכי קרליץ (לשעבר ראש עיריית בני ברק).

כלכלה, אומנות ונשים

בתחום הכלכלה נבחרו רפאל הלפרין (בעלי רשת אופטיקה הלפרין), איש העסקים לב לבייב, התעשיין חיים פינק והקבלן משה חיים שיינפלד.

בקטגוריית "משפיעים ביצירה ואמנות" הוזכרו שמותיהם של המלחין חיים בנט, הארכיטקט אהרון טאסטרייכר, הסופר והעיתונאי הרב משה גרילק שחיבר את הספר "החרדים - מי אנחנו באמת?" ויוצר הסרטים החרדיים למחשב, יהודה גרובייס.

בין הנשים המשפיעות ברשימה: רוחמה אלבוים, דיאטנית, עליה נכתב "יצאה לאוויר העולם החרדי עם חוגי הרזיה מותאמים לנשים ולגברים, בקבוצות נפרדות כמובן". עוד מוזכרת יפה דרעי, עליה נכתב ש"היא יותר מאשתו של דרעי", יהודית יוסף, כלתו של הרב עובדיה יוסף, שנחשבת ל"אישה החזקה בש"ס, המושכת בחוטים רבים". גם ציפי ישי, רעייתו של יו"ר ש"ס וכתבת ערוץ 2, סיון רהב-מאיר מוזכרת ברשימה.

פרסום הרשימה עוררה סערה בקרב הציבור החרדי ורבים קבלו על תוכנה וקבעו כי מדובר ב"רשימה אינטרסנטית ולא מייצגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully