וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין ביקש מחבר כנסת למנות את חתנו לדיין

25.5.2006 / 8:36

הדיין שלמה דיכובסקי ביקש מח"כ יעקב ליצמן לפעול למינוי חתנו לדיין בבית הדין רבני. מנכ"ל בתי הדין הרבניים: "לא רואה בזה פגם"

הדיין שלמה דיכובסקי, חבר בית הדין הגבוה, המקביל במעמדו לשופט בביהמ"ש העליון, נפגש עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן, וביקש ממנו לעול למינוי חתנו לדיין במערכת בתי הדין הרבניים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי לפני מספר חודשים פנה הרב דיכובסקי לאיש החזק בפוליטיקה החרדית, ח"כ ליצמן, באמצעות אדם שלישי המקורב לשניהם. בפגישתם ביקש דיכובסקי מליצמן לפעול למינוי חתנו, הרב אברהם מייזלס מפתח תקווה לתפקיד דיין. ליצמן השיב כי אינו מתכוון להתערב.

במקביל לפגישה עם ליצמן ישב דיכובסקי כדיין בתיק הקשור בעקיפין לליצמן. מדובר בסכסוך מסוים בו מעורבת עמותה המזוהה עם חסידות גור, שאליה משתייך ליצמן. במקרה הזה פסק בית הדין לרעת [[חסידות גור]].

הרב אברהם שרמן, שישב עם דיכובסקי בתיק, קיבל דיווח מאחד הדיינים בבית הדין בת"א על הפגישה בין דיכובסקי לליצמן. שרמן מהר לחתום על ההחלטה בתיק כדי למנוע לזות שתפיים.

הרב דיכובסקי מסר בתגובה, כי "מותר לי לדבר בשיחות פרטיות עם אנשים. אין שום קשר בין התיק שנדון לשיחות פרטיות".

ח"כ ליצמן סיפר, כי "דיכובסקי ביקש, ואני אמרתי שאני לא מתערב. אני ידעתי בדיוק על מי הוא מדבר, אבל לא התערבתי ותעיד על כך שרת המשפטים דאז".

הרב שרמן מסר: "חלילה שאכשל בלשון הרע וברכילות מסוג זה. פסק הדין יצא, והכל נעשה באופן שלם ומלא. אני לא מתחמק. פסק הדין מדבר בעד עצמו".

מנכ"ל בתי הדין הרבניים, אלי בן דהאן, אמר כי הוא "לא רואה פגם בכך שהרב דיכובסקי פנה לגורמים שיש להם קשר למינוי דיינים כדי לשכנעם למנות את חתנו".

בינתיים נדחה הדיון בעניין מינוי הדיינים החדשים, כולל מינוי מייזלס. על תפקיד דיין בבית הדין הרבני מתמודדים עשרות רבנים שסיימו לימודי דיינות ומחכים לפרישת דיינים ותיקים כדי שיוכלו להשתלב במערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully