וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי בנק הפועלים צמחו ל-1.18 מיליארד שקל

אסף רותם

25.5.2006 / 8:28

הבנק יחלק דיווידנד של 617 מיליון שקל. ירידה של 47.5% בהפרשה לחובות מסופקים. התשואה על ההון זינקה ל-32.3%

יום לאחר שנכנס לרשימת חמש המניות המומלצות של UBS בשווקים המתפתחים וזכה להמלצה חמה מצד סיטיגרופ, מציג בנק הפועלים רווח עצום של 1.18 מיליארד שקל ברבעון הראשון - גידול של 27.4% לעומת הרבעון המקביל. התשואה על ההון הגיעה לרמה מדהימה של 32.3%, לעומת 26.7% ברבעון המקביל ו-19% ב-2005 כולה.

לרווח ולתשואה הגבוהים כל כך תרמה מכירת קרנות הנאמנות של פ.ק.ן, שהניבה רווח נקי של 491 מיליון שקל לבנק ויחד עם מכירת מניות חברת מבני תעשייה הקפיצה את הרווח נטו, מפעולות בלתי רגילות לסך של 558 מיליון שקל, בהשוואה ל-540 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נזכיר כי ברבעון הראשון של 2005 נהנה הבנק מרווח הון של 538 מיליון שקל בגין מכירת מרבית ההחזקה בסיגניצ'ר בנק.

הרווח מפעולות רגילות של הבנק, לאחר מסים, עמד על 604 מיליון שקל, זינוק חד של 56% לעומת הרבעון המקביל. לכך תרם השיפור בכל המגזרים, אולם בפרט הבנקאות העסקית, שהניבה לבנק רווח נקי של 235 מיליון שקל, פי 3 מבתקופה המקבילה. בנוסף, הרווח הפעילות הבינלאומית הסתכמה ב-48 מיליון שקל, בהשוואה ל-39 מיליון שקל (18 מיליון שקל ללא בנק סיגנצ'ר) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הנקי ללא בנק סיגנצ'ר היה בשיעור של 166.7%.

הבנק הפריש לחובות מסופקים 242 מיליון שקל - ירידה חדה של 47.5% מההפרשה ברבעון המקביל, שהסתכמה ב-461 מיליון שקל. הבנק נימק ירידה זו בשיפור במגזר התעשייה, הנדל"ן והמגזר העסקי, שיפור יכולת ההחזר של הלווים.

ההוצאות התפעוליות והאחרות הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון של שנת 2006, גידול בשיעור 12.6%. הגידול בהוצאות נבע, בין היתר, מעלייה בהפרשה לבונוס לעובדים, אך בעיקר להנהלה, כפועל יוצא מהשיפור ברווחיות ומהשפעת עליית מחירי מניות הבנק על הפרשות בגין אופציות להנהלה. הוצאות השכר לבדן, הודות לבונוסים והאופציות, טיפסו ב-11.1% ל-1.13 מיליארד שקל.

הבנק הודיע על עוד דיווידנד ענק, הפעם בהיקף של 618 מיליון שקל שיחולק ב-20 ביוני. יום האקס נקבע ל-6 ביוני.

יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, שלמה נחמה, אמר: "התוצאות שהושגו ברבעון הראשון של שנת 2006 משקפות את הצלחת האסטרטגיה העסקית הרב-שנתית של בנק הפועלים, וכן את השיפור הכללי במשק הישראלי. אציין במיוחד את הגידול של 38% בהכנסות וברווח הנקי מן הפעילות הבינלאומית שלנו. כידוע, הגדלת הפעילות הבינלאומית כנתח מכלל פעילותנו היא אחד היעדים המרכזיים בתוכניתנו האסטרטגית, ותוצאות הרבעון הראשון נותנות בסיס להניח כי נמשיך להתקדם לקראת הגשמת יעד זה בשנים הקרובות. לאור תוצאות אלה החליט הדירקטוריון על חלוקת דיווידנד במזומן, המשקף תשואת דיווידנד בשיעור שנתי של כ-7%, שיעור אטרקטיווי בהחלט בהשוואה למקובל בבנקאות העולמית. זאת בהתאם ליעד האסטרטגי שלנו, להגדיל את הערך לבעלי-המניות של הבנק".

מנכ"ל הבנק, צבי זיו, אמר: "הגידול בשיעור 27.4% ברווח הנקי של קבוצת בנק הפועלים ברבעון הראשון של שנת 2006 הוא מרשים. הגורמים העיקריים לגידול זה הם עמידתנו ביעדים שקובעת התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית שלנו; המשך שיפור המגמה בתיק האשראי, בעקבות מדיניות אשראי זהירה שמפעיל הבנק זה מספר שנים, בין היתר באמצעות כלי מדידה ומעקב משוכללים ביותר, וכן השיפור הכללי בסביבה העסקית והתנאים המקרו-כלכליים של המשק הישראלי. לכך יש להוסיף, כמובן, את מקצועיותם ומסירותם של עובדי בנק הפועלים. ההוצאות התפעוליות והאחרות עומדות ברמת התכנון שנקבעה. העלייה בהוצאות אלה משקפת, בין היתר, את האמצעים שאנו מקדישים לרה-ארגון ולהיערכות שלנו בשוק ההון, בעקבות רפורמת בכר, כולל גיוס יועצי השקעות, שיוכלו לתת ללקוחותינו שירות באיכות הגבוהה ביותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully