וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורגנית עם קבלות

נגה משל

26.5.2006 / 9:00

Humanature, בית הקפה האורגני בת"א, מתייחס לחומרי הגלם בהרבה כבוד ובעזרת רטבים מושקעים מפיח חיים בטופו, קינואה ואורז פרא

בזמן האחרון המילה אורגני הפכה למילת קסם. מה שרבים לא יודעים הוא שבדיוק לפני שנה עבר חוק בכנסת על פיו, מי שמכנה את תוצרתו "אורגנית" חייו לעמוד בסטנדרטים גבוהים הקבועים בחוק, ולהיות נתון תחת השגחה קפדנית של אחת משלוש חברות פרטיות שהוסמכו לפקח על הנושא. עד אז למעשה כל אחד יכול היה לכנות את תוצרתו - אורגנית. לא עוד.

דוד ושרה הלל (הוא ספן והיא בעלת תואר שני במשפט וסביבה), בעליו של Humanature בית הקפה האורגני-צמחוני ברחוב בן יהודה בתל אביב, הלכו עם המסר האורגני עד הסוף. בית הקפה שלהם נמצא תחת פיקוח מלא של חברת "אגריאור" וזה אומר שבניגוד, למשל, למנות אורגניות בודדות שהחלו לככב בתפריטים של בתי קפה ומסעדות רבות - ואם לא תחטטו במטבח לא תדעו באמת מנין הגיעו חומרי הגלם - ב Humanature אתם יכולים להיות בטוחים שכל מה שאתם אוכלים ושותים הוא אורגני ב-100%.

בני הזוג הלל הגיעו אל העסק האורגני שלהם מהים. הם העבירו שנים מחייהם על ספינת מחקר וצלילה בים סוף והתרגלו לעשות כל דבר בכוחות עצמם - מתיקוני אינסטלציה וחשמל ועד בישול. השניים נהגו לבשל אוכל טרי המבוסס על תוצרת רעננה, פירות וירקות ואיכות הבישול שלהם על הספינה יצאה למרחקים.

כשהמצב הפוליטי באזור הדרדר הם מכרו את ספינתם, נפרדו מהים והחליטו לתעל את הניסיון שצברו לעסק חדש שבמרכזו האהבה שלהם לבישול ולאוכל טרי ובריא. את Humanature הם בנו במשך שנה במו ידיהם. כל מה שתראו בבית הקפה - מהמשקופים, החלונות והעיצוב בעץ, הוא פרי עמלם.

גבינות צאן, יין ובירה

לאחר שהשלימו את הבנייה פנו להרכבת התפריט. היועץ הקולינרי הראשון שלקחו לא ענה על ציפיותיהם ולשמחתם פגשו את השף גיל נתן שהבין בדיוק לאן הם חותרים. נתן הרכיב תפריט לא גדול, אך איכותי – כזה שנותן כבוד לחומרי הגלם האורגניים ומצליח להפיק מהם את המירב.
אז נכון, קשה להתרשם מטופו, אבל שוחריו (ובעיקר צמחוניים אדוקים) ישמחו לראות שבמנות של Humanature הוא מככב במרכז הצלחת בגאון, לא סתם חתוך לקוביות, ומטופל ביין אדום (אורגני כמובן), ירקות שורש ורוזמרין כאילו היה נתח בקר מובחר.

למנה ראשונה מגישים שם, למשל, קובה טעימה מחיטה אורגנית במילוי לבנה, גבינות צאן וריבת בלסמי; ובפסטה תמצאו הפתעות אורגניות כמו שזיפים וקרמבולה. לסלט הקינואה המוגש כמעט בכל מקום כיום, יש ייחוד משלו עם רוטב למון גראס ושיני שום צלויות וטריות שמזכירות לכולם מי המציא את האנטיביוטיקה.

היופי הגדול ב Humanature הוא התמחור השפוי של המנות שעומד בקו אחד עם המחירים הנהוגים בבתי קפה מהמניין (ראשונות וסלטים 37-41 ¤ עיקריות של טופו ופסטה מתחת ל-50 ¤) וזאת למרות שהוא מתבסס על חומרים אורגניים, שהם יקרים יותר.

שרה הלל אומרת שמתוך עיקרון הם החליטו להוריד את מתח הרווחים שלהם ובעזרת קנייה ישירה מהמגדלים האורגניים הם חוסכים פערי תיווך ומצליחים לעמוד במשימה. לדברי הלל "אנחנו מרוויחים קצת פחות על כל מנה מאשר הממוצע הנהוג בעולם המסעדנות".

במקום גם מציעים תפריט מיצים עשיר עם או בלי חלב סויה, בירה אורגנית המיובאת מאנגליה וגם כריכים וקינוחים.
מדף ספרים ליד השירותים מסגיר את עולמם של הבעלים: לצד "מובי דיק", נח לו "מסביב לעולם ב-80 יום" וגם ספר על משפט וסביבה. סבון הידיים – גם הוא אורגני.


Humanature, בן יהודה 69 תל אביב. פתוח: א'-ה' 8:00-23:30, ו' 8:00 עד שעה לפני כניסת השבת ומוצאי שבת עד 23:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully