וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר הפכפך הסתיים בעליות

עומרי כהן

24.5.2006 / 23:35

טבע איבדה עוד 2.5% לשפל של 7 חודשים והשלימה נפילה דו-שבועית של 17%. טבע איבדה עוד 2.5% לשפל של 7 חודשים

החוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures), אשר נסחרים בבורסת החוזים של שיקגו, משקפים את הציפיות בשוק לשינויים הצפויים בשערי ריבית הבסיס בארה"ב. אתמול הם העניקו סבירות של 60% להעלאת ריבית נוספת בסוף יוני של 0.25% לרמה של 5.25%. אולם כשעה לפני פתיחת המסחר היום, פורסמו נתונים על ירידה חדה בהרבה מהצפוי של 4.8% בהזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב, ולפתע צנחה הסבירות המשתקפת מהחוזים ל-44% בלבד. נתונים כאלו הרי עשויים להצביע על אפשרות להאטה בצמיחה בארה"ב, אשר תקרב את סיומה של תקופת הריבית העולה בארה"ב.

גם בורסות וול סטריט הגיבו בחיוב לנתונים, ומדדי המניות פתחו את המסחר בעליות, אולם עברו לירידות לאחר פרסום נתונים חזקים מהצפוי משוק הנדל"ן, שהחזירו מהר מאוד את החששות מפני העלאה נוספת של הריבית כבר ביוני. עם זאת, לקראת הסגירה שבו המדדים לטריטוריה חיובית. קצב מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלה באפריל בשיעור חד מהצפוי של 4.9% לרמה של 1.198 מיליון יחידות בשנה, לעומת תחזית לעלייה של 1.15 מיליון יחידות. מיד לאחר פרסום הנתונים, חזרו החוזים בשיקגו לשקף סבירות של 56% להעלאת ריבית ביוני.

כדי לדעת מה יחליט הפד לבסוף בנוגע לריבית, ניאלץ להמתין עוד כחודש ושבוע. עד אז צפויים להתפרסם נתונים מקרו כלכליים נוספים, אשר ישמשו את הפד בהחלטתו על גובה הריבית, אולם עוד קודם לכן יניעו כנראה את החוזים בשיקגו מעלה או מטה, בהתאם לאיכותם. את המסחר סיים מדד נאסד"ק בעלייה של 0.5% ל-2,169 נקודות, לאחר שאיבד בשבועיים האחרונים 8% מערכו. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-11,120 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.032% ל-5.034%.

הנפקת חברת שירותי שיחות הטלפון על רשת האינטרנט, Vonage, הושלמה אמש בהצלחה בוול סטריט, אולם היום נפלה המניה ב-12.7% ל-14.9 דולר. וונאג' (סימול: VG) גייסה 531 מיליון דולר במסגרת הנפקה ראשונה לציבור, לפי מחיר של 17 דולר למניה. היתה זו ההנפקה השנייה בגודלה במגזר האינטרנט בחמש השנים האחרונות, לפי נתוני תומסון פייננשל. הבכורה בתחום זה נמצאת בידי ענקית האינטרנט גוגל, אשר גייסה קרוב ל-2 מיליארד דולר באוגוסט 2004.

גיוון: מתכוננים לתחרות

בחזית הישראליות, ירדה מניית גיוון אימג’ינג ב-3% ל-18.2 דולר, בתגובה לתביעה שהוגשה כנגד החברה מצידה של המתחרה העתידית, אולימפוס היפאנית. גיוון, שפיתחה את קפסולת ה-PillCam לאבחון אי סדרים במעי הדק, נתבעת על הפרת פטנט הקשור במצלמת הווידיאו הנחבאת בתוך הקפסולה.

תחום ההגנה על פטנטים סבוך ומורכב, אך הגיזרה בין גיוון לאולימפוס מתחממת לקראת כניסתה הצפויה של אולימפוס לשוק האמריקאי בסוף 2006.

בהקשר לתחרות הצפויה אמר היום סמנכ"ל הכספים יקי ינאי ל-TheMarker: "אני לא חושב שאנחנו מאוימים. אני לא יודע מה רמת המוצר שהם פיתחו ומה היכולת שלו. כן, תהיה תחרות, אבל אנחנו מוכנים לכניסה הצפויה שלהם לשוק. המוצר שלנו נמצא כבר חמש שנים בשוק, אז בוא נראה קודם עם מה הם באים. כך או כך, תחרות זה לא דבר שנופל ביום אחד ואנחנו מתכוננים לכך". גיוון איבדה מתחילת השנה כ-30% מערכה.

דלק US: זינוק ברווח ל-12.9 מיליון דולר

חברת דלק US, הנסחרת בבורסת ניו יורק תחת הסימול DK, פירסמה היום דו"ח ראשון כחברה ציבורית, ובו זינוק במכירות וברווחים. בעיתוי מושלם של זינוק מתמשך במחירי האנרגיה, הנפיקה קבוצת דלק את דלק US בשווי של 800 מיליון דולר וגייסה 172 מיליון דולר נטו. החברה, בניהולו של עוזי ימין, רשמה זינוק של 190% בהכנסות ל-660 מיליון דולר ורווח נקי של 12.9 מיליון דולר לעומת 165 אלף דולר אשתקד.

הצמיחה נובעת בעיקר מרכישת בית הזיקוק בטיילר, טקסס באפריל האחרון, מהרחבת היקף פעילות תחנות הדלק ומרכישת 21 תחנות נוספות בדצמבר האחרון. דלק US הונפקה במחיר של 16 דולר, הגיעה כמעט עד 18 דולר ונפלה בחזרה למחיר ההנפקה. היום היא ירדה עוד 1.6% ל-15.8 דולר.

טבע המשיכה להיחלש ואיבדה עוד 2.5% לשפל חדש של שבעה חודשים - 35.6 דולר. מאז האכזבה שנרשמה בשווקים מהתוצאות של טבע ברבעון הראשון ומהתחזיות שלה ל-2006 לפני שבועיים, נפלה מניית טבע ב-17%.

בית ההשקעות Susquehanna החל לכסות את פעילותה של חברת שירותי המחשוב, נס טכנולוגיות (סימול: NSTC), עם דירוג "חיובי" להשקעה במניה. עם זאת, נס דווקא ירדה היום ב-3.7% ל-10.5 דולר.

צ’ק פוינט עלתה ב-2.1% ל-19.3 דולר והשלימה טיפוס דו-יומי של 6% במחזור גבוה מהממוצע בשלושת החודשים האחרונים. צ'ק פוינט החליטה שלשום להמשיך במדיניות רכישת המניות החוזרת שלה, ולבצע רכישה נוספת בהיקף של עד 600 מיליון דולר, לאחר שכבר רכשה מאז אוקטובר 2003 מניות של עצמה בהיקף של כ-600 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully