וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה שתכנית המתאר בי-ם מפלה את מז' העיר

24.5.2006 / 19:22

האגודה לזכויות האזרח טוענת שתוכנית המתאר "ירושלים 2000" מגבילה את פיתוח מזרח העיר ומפלה התושבים על בסיס דמוגרפי

"תכנית המתאר המקומית 'ירושלים 2000' מגבילה את אפשרויות הפיתוח במזרח העיר מבחינת דיור, תשתיות וכלכלה, ומאופיינת באי שוויון בוטה בין אוכלוסיות העיר", כך טוענות [[האגודה לזכויות האזרח]] ועמותת "במקום", שהכינה חוות דעת שנשלחה השבוע אל מתכנני מחוז [[ירושלים]].

תכנית המתאר המקומית "ירושלים 2000", שעברה לאחרונה את אישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה, היא התכנית הראשונה מזה שנים רבות המכלילה את שטח ירושלים המזרחית בתחומה. לטענת שני האירגונים, התכנית אינה מציעה חזון תכנוני חדש לירושלים המזרחית.

לטענת עמותת במקום, מחוות הדעת שהכינה, עולה שהתכנית מבססת את המדיניות המפלה, הנסמכת על שיקולים דמוגראפיים של שמירה על רוב יהודי משמעותי בעיר. כותבי חוות הדעת טוענים, שתכנית המתאר עמומה, לוקה בחסר, ונעדרת ראיה ארוכת טווח בכל הנוגע למענה התכנוני לתושבי ירושלים המזרחית. "התכנית מתאפיינת באי-התאמה של מרכיבי התכנון השונים לצרכי אוכלוסייה זו ובמדיניות תכנון, המגבילה את אפשרויות הפיתוח לאוכלוסייה הערבית בכל תחומי החיים", נכתב בדו"ח.

העמותה כללה בחוות הדעת שלה המלצות מעשיות, לשינוי תכנית המתאר, ובראשן הוצאת השמירה על המאזן הדמוגרפי מיעדיה של התכנית וביסוסה על ערכים של שוויון ועל הזכות לחיים בכבוד לכלל האוכלוסיות בירושלים, כמו גם העדפה מתקנת לאוכלוסיות החלשות.

עיריית ירושלים דוחה את הטענות

דובר עיריית ירושלים, גידי שמרלינג, מסר למערכת וואלה! חדשות בתגובה, כי הטענות שמועלות על ידי עמותת במקום, הועלו בעבר בישיבה שהתקיימה עם מנהל מינהל התכנון, שמאי אסיף. הטענות נדחו על ידיו אחת לאחת לאחר שנתן הסבר מפורט לעקרונות התכנון.

"על פי תחזית האוכלוסיה, המליץ צוות התכנון לשנות את המבנה הדמוגרפי בעיר מ-30% ל-40% אוכלוסיה ערבית, שינוי המהווה פריצת דרך ושינוי עמדות שננקטו מאז 1967", אמר שמרלינג.

עוד מסר שמרלינג, כי על פי תוכנית המתאר, הומלץ להקים מוסדות להשכלה גבוהה עבור האוכלוסיה במזרח העיר על מנת להקטין את התלות במוסדות שמחוץ לירושלים. "תוכנית המתאר אימצה את תוכנית האב לחינוך במגזר הערבי באופן שבמהלך מספר שנים יצומצם הפער בין מערב העיר למזרחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully