וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: על הכנסת לבחור את מפכ"ל המשטרה

24.5.2006 / 17:12

יו"ר הליכוד אמר בתגובה למכתבי ועדת זיילר שבמצב כיום כל פוליטיקאי יכול למנות מפכ"ל הנוח לו. קצינים דורשים התפטרות קראדי

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, אמר בתגובה למכתבי האזהרה ששיגרה ועדת זיילר לקציני המשטרה, כי על הכנסת לבחור את [[מפכ"ל המשטרה]] כפי שהיא בוחרת את מבקר המדינה. בקול ישראל דווח, כי בכנס של לשכת עורכי הדין באילת, אמר נתניהו שבמצב הנוכחי יכול פוליטיקאי למנות מפכ"ל הנוח לו ולבחור את החוקר של יריביו הפוליטיים. על השאלה אם על המפכ"ל, משה קראדי, להתפטר, אמר נתניהו, כי מי שנמצא תחת אזהרה צריך לשאול אם הוא יכול להמשיך ולתפקד.

קציני משטרה בכירים רבים מתחו אתמול ביקורת על ההחלטה שלא להדיח את מפכ"ל המשטרה. "לא יכול להיות שבמדינת ישראל יכהן מפכ"ל שסביבו יש עננה כמו זו שנחשפה בוועדת זיילר. מפכ"ל מכהן כזה יטיל כתם על ארגון המשטרה כולו. הוא חייב לפרוש. בתקופה הקרובה המפכ"ל יהיה עסוק בעיקר בניסיונות לגונן על שמו הטוב; ספק אם יהיה לו זמן ומרץ להשקיע גם בענייני היום-יום של המשטרה".

ואילו כנגדם אמר ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב שחר אילון, כי "אנו כ[[משטרה]] מוכנים לקבל כל ביקורת עניינית, אבל כשנוצרת אווירה שלילית שרומסת את כבודו של המפכ"ל ומעכבת את התקדמות המערכת, אנחנו בשום פנים ואופן לא נקבל את זה. כשרומסים את כבודו של המפכ"ל רומסים גם את כבודם של השוטרים", אמר. "אנחנו מוכרחים לקבל גיבוי מלא כל עוד התהליך לא הסתיים ולא הוסקו המסקנות. כל אחד זכאי למינימום של הגנה, ומה שלא יהיה, המשטרה לפני ועדת זיילר היא לא אותה המשטרה, החל מהבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully