וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז דורש לקצר את הלו"ז לרכבת הקלה בת"א

שרון קדמי

24.5.2006 / 12:43

שר התחבורה אמר שכבר התמודד עם משימות מורכבות יותר מהרכבת וביקש מהאחראים על הפרוייקט "לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה"

"אתם צריכים לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה על מנת לקצר את לוחות הזמנים של הרכבת הקלה ואם אתם לא יודעים איך לעשות זאת, אני אסביר לכם איך עושים זאת". כך אמר היום שר התחבורה, שאול מופז, לבכירי חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) ובכירי משרדו בסיור שערך בחברה, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

מופז דרש מהנהלת נ.ת.ע למצות את כל פוטנציאל לוחות הזמנים של הפרויקט על מנת שיושלם כבר ב-2012. "הייתי ראש אגף תכנון בצה"ל, רמטכ"ל ושר ביטחון והתמודדתי עם פרויקטים קשים ומורכבים מהרכבת הקלה, ואני יכול לסייע לכל מי שרוצה ללמוד איך מקצרים לוחות גאנט".

פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא אולי המורכב והקשה כיום בישראל. היקף הפרויקט המשוער נכון להיום הוא כ-10 מיליארד שקל, שהם כ-2% מהתוצר השנתי של מדינת ישראל. בימים אלה, מתמודדות שלוש קבוצות במכרז על קבלת הזיכיון להקמה והפעלה של הרכבת הקלה בתל אביב: MTS, מטרו רייל וקבוצת ספידן, לתקופה של 30 שנה.

המכרז הוא לקו האדום, הקו הראשון מבין ארבעה מתוכננים. הקו האדום יהיה באורך 22 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו-21 תחנות עיליות. הקו ייצא מהתחנה המרכזית בפתח תקוה, יעבור דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ועד לבת-ים. אם לוחות הזמנים שנקבעו יתקיימו, אזי הרכבת תחל לפעול ב-2013-2012.

מופז התייחס גם לעיכוב הצפוי של כשנה בלוחות הזמנים בשל היעדר האפשרות להפקיע קרקעות. מופז אמר, כי בימים הקרובים יבחן את הסוגיה לעומק ויחד עם שר האוצר יחתמו על הצווים המאפשרים את הפקעת הקרקעות לטובת הפרויקט על מנת לעמוד בלוחות הזמנים.

"חוק רכבת קלה" יוכל לזרז התקדמות הפרוייקט

הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב יעבור בשטחן של חמש רשויות מקומיות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת-ים. בעבר, אף נבחנה האפשרות לחוקק חוק רכבת קלה - "חוק רכבת קלה תל אביב".

לנוכח הבעיות הסטטוטוריות הצפויות עם התקדמות הפרויקט, מטרת החוק היא לרכז את כל הליכי האישור והוצאת ההיתרים בידי גוף אחד, צעד שעשוי לקצר מהותית את לוחות הזמנים של ההקמה. מופז אמר, כי הוא בוחן את כל נושא החקיקה במשרד התחבורה בימים אלה. בהתייחסו לקו השני, הקו הירוק, אמר מופז, שיש למצוא פתרון מהיר לקו שמשלים את הקו האדום.

מופז הכריז, כי הוא בוחן הקמת רשות ארצית להסעת המונים שתהיה אחראית על כל הפרויקטים בתחום הרכבות הקלות בערים הגדולות ותרכז את הטיפול ותנצל את הידע שנצבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully