וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: העליות התפוגגו ונאסד"ק איבד עוד 0.7%

עומרי כהן

23.5.2006 / 23:27

צ'ק פוינט טיפסה בכ-4% לאחר ירידה דו-שבועית של כ-8% ותבצע רכישה חוזרת של מניות ב-600 מיליון דולר; צורן עלתה ב-4% לאחר שנפלה ב-20% בשבועיים

גל הירידות שעבר על שוק המניות האמריקאי בשבועיים האחרונים, הותיר אצל משקיעים רבים את הרושם כי המגמה החיובית שמאפיינת את השוק מתחילת השנה עשויה להיבלם. אולם, מבט מהיר על גרף מדד נאסד"ק, מגלה כי המגמה החיובית בשוק נמשכת ברציפות כבר מאז אוגוסט 2004, ובמהלכה חווה השוק שלושה גלים של עליות ומימושים. בגל הראשון, אשר החל בקיץ 2004, עלה נאסד"ק ב-24% עד סוף דצמבר, ולאחר מכן רשם מימוש בשיעור של כ-13% בתוך ארבעה חודשים. במאי 2005 החלה הגל השני - עד סוף יולי עלה נאסד"ק ביותר מ-16% ולאחר מכן התממש בכמחצית, תוך פחות משלושה חודשים. בגל השלישי, אשר החל באוקטובר אשתקד, התארכה העלייה בשיעור דומה של כ-16%, על פני זמן ארוך יותר של כשישה חודשים, ומנגד התקצר המימוש של כ-9% לכדי חודש בלבד.

אולם גם הירידות בגל השלישי נבלמו בקו המגמה העולה, אשר החל לפני כשנתיים, כך שכל עוד לא ייפרץ כלפי מטה קו המגמה העולה, עשויים נתונים אלו להצביע על תחילתו של גל עליות רביעי בתקופה הקרובה. להערכה דומה, שותף גם האסטרטג הראשי של ליהמן ברדרס. לדבריו, עד סוף השנה ירשום השוק האמריקאי עלייה של 11%, בהשוואה לרמתו שלשום.

חששות מאינפלציה ומהאטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית, גררו אתמול את בורסות העולם וארה"ב לירידות שערים חדות. אולם היום חזרה האופטימיות לשווקים באסיה ובאירופה, וההשפעה החיובית הורגשה גם בפתיחת המסחר בוול סטריט, עם חזרת המשקיעים לתהליך של איסוף מניות. כמה מהם ציינו כי המימוש האחרון הפך חלק מהמניות לזולות. עם זאת, לקראת סיום המסחר החלו המדדים לאבד גובה וחתמו יום נוסף של ירידות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,158 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס איבד 0.2% ל-11,098 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות מחירים לאחר עליות בימים האחרונים, והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.03% ל-5.066%.

טבע דיווחה על אישור סופי, שקיבלה מה-FDA, לשווק בארה"ב גירסה גנרית לתרופה של חברת פורסט לטיפול בדיכאון. לתרופה מכירות שנתיות של 1.87 מיליארד דולר. על רקע ההודעה, פתחה טבע את המסחר במגמה חיובית, אולם סיימה אותו עם ירידה של עוד 0.3% ל-36.5 דולר, לאחר נפילה של כ-15% מאז פרסום הדו"חות לרבעון הראשון והתחזיות ל-2006. סוגיית תקפותו של הפטנט על התרופה, עדיין נמצאת בהתדיינות משפטית בין שתי החברות.

צ’ק פוינט עלתה ב-3.8% ל-18.9 דולר, לאחר ירידה דו-שבועית של כ-8%. אתמול הודיעה צ'ק פוינט על החלטת הדירקטוריון לאשר רכישה חוזרת של מניות בהיקף כולל של עד 600 מיליון דולר. זאת, לאחר שהחברה כבר ביצעה מאז אוקטובר 2003 רכישה כוללת של מניותיה בהיקף דומה. ייתכן שהעליות של היום, היו קשורות לתחילת המהלך של רכישת מניותיה בשוק, מצד החברה.

צורן נהנתה מעלייה חדה של 4% ל-23.6 דולר, לאחר נפילה דו-שבועית של כ-20%. בתגובה לדו"ח שביצע המרכז האמריקאי למחקרים פיננסיים (CFRA), בו נקבע כי צורן היא אחת מתוך 17 חברות שנמצאות תחת הסיכון לגילויים הקשורים בשינוי תאריכי הענקת אופציות (Backdating), הודיעה החברה כי "כל המקרים עליהם הצביע הדו"ח נמסרו לבדיקת ועדת הביקורת של החברה, שנעזרה בייעוץ חיצוני. הבדיקות הראו שכל ההקצאות הללו בוצעו כהלכה, במועדים בהם התקיימו פגישות של מועצת המנהלים ואף הקצאה לא כללה Backdating".

הצניחה האחרונה בשווקים שינתה את תוכניות אי.סי.איי. החברה דחתה הנפקה שבה הצעת מכר של בעלי המניות. המניה איבדה כ-9% בחודש האחרון ובעלי המניות - כור, כלל תעשיות, קרן כרמל של משפחת דברת ועסקי הספנות של משפחת עופר - מעדיפים להמתין לימים טובים יותר עם ההנפקה. היום עלתה אי.סי.איי ב-1.3% ל-10 דולרים.

קומטאץ’ הוסיפה 4% למחיר של 1 דולר לאחר שהחברה חתמה על הסכם עם חברת פתרונות האבטחה הפינית F-Secure. מנועי האנטי ספאם והאנטי וירוס של קומטאץ' יוטמעו כחלק אינטגרלי מחבילת המוצרים של החברה הפינית.

מניותיהן של חברות בתי הזיקוק הגיבו בעליות שערים חדות לזינוק של 2.6% במחירי הנפט הגולמי ל-71.76 דולר לחבית. אלון USA עלתה ב-4.9% ל-29.2 דולר ואילו דלק US הוסיפה 5.7% ל-16 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully