וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי בריטניה נגד רפואה משלימה

23.5.2006 / 20:36

במכתב גלוי לשירות הבריאות הבריטי קראו להפסקת המימון הממשלתי של שיטות טיפול אלטרנטיבי. הומיאופתים: "זהו אפרטהייד רפואי"

13 מהבכירים שברופאי בריטניה שלחו היום מכתב לכל בתי החולים והמרכזים הרפואיים ובו הם קוראים לשירות הרפואה הלאומי של בריטניה, ה-NHS, להפסיק להשתמש בטיפולים משלימים ש"לא הוכחו מדעית", כמו [[הומיאופתיה]], [[דיקור סיני]] ותמיסות עשבים, כך דווח בגארדיאן.

במכתב, עליו חתומים בין השאר זוכי פרס נובל סר ג'יימס בלאק וסר קית' פטרס, נטען כי הומיאופתיה, שיטה בה תרופה מדוללת ביותר משמשת לטיפול, היא אחת מהשיטות שיעילותן "לא הוכחה או הופרכה".

יוזם המכתב, פרופרסור אמריטוס מייקל באום, אמר כי "זהו טיפול בלתי סביר, שיותר מתריסר ניסיונות להוכיח את יעילותו נכשלו. למרות זאת, הפצת מדריך למטופל, שפורסם לאחרונה ומעודד שימוש בהומיאופתיה מבלי להבהיר שהטיפול לא הוכח, ממומן על ידי הממשלה". במכתב הביעו הרופאים חשש שמימון שיטות אלה יגרום לדלדול המשאבים של שיטות לגיטימיות.

הנסיך צ'רלס, חסיד נלהב של הטיפולים המשלימים, ניצל נאום שנשא לפני ארגון הבריאות הבינלאומי בז'נבה כדי לקרא לשימוש מוגבר בטיפולים משלימים. "אני מאמין כי עירוב נבון של רפואה מודרנית ורפואה משלימה, שמדגישה את יכולות הריפוי העצמי, הוא השילוב הנכון. למערב יש מה ללמוד מן המזרח", הוא אמר.

דר' פיטר פישר, מנהל רפואי של בית החולים ההומיאופתי המלכותי, אמר כי "שיטת הפעולה של הומיאופתיה אינה ברורה, אך אין זו סיבה לנטוש אותה. הצעה זו שקולה לאפרטהייד רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully