וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צער בע"ח: עיקור הוא הפתרון לסבל

23.5.2006 / 17:23

באגודה מסבירים כי חתולות וכלבות ממליטות פעמיים בשנה, מה שגורם לאלפי בעלי חיים שננטשים ומתים מדי שנה. עיקור וסירוס מפחיתים את הבעיה

הסטטיסטיקה בארץ מלמדת שרק 25% מבעלי החיים הנטושים יזכו לבית חם אוהב ואחראי. כמעט כל השאר נידונים למוות. חלקם להרדמה, מוות עצוב אבל קל וללא סבל, ורובם – למוות בכבישים או מרעב, צמא, מחלות או קור. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכלבה או חתולה אחת, המתרבה באופן לא מבוקר, יכולה להמליט פעמיים בשנה. תוך מספר שנים, ימליטו היא וצאצאיה עשרות אלפי גורים. הפתרון – [[עיקור]] הנקבות ו[[סירוס]] הזכרים.

עיקור וסירוס בעלי חיים היא הדרך היעילה ביותר להקטין את מספר בעלי החיים המתים מחוסר בית וטיפול. מלבד צמצום ריבוי היתר, ניתוחים אלה משפרים את בריאות חיות המחמד ומאריכות את תוחלת החיים שלהן, וכמובן מקלים על הבעלים, שאינם צריכים להתמודד עם בעיות הייחום ועם מציאת (או אי מציאת) בתים מאמצים לגורים.

רוב האגודות לרווחת בעלי החיים מקפידות על עיקור החיות הנמסרות לאימוץ, מתוך מודעות לבעיה – כל בעל חיים שלא יעבור את הניתוח יכול למלא את המכלאות תוך שנה-שנתיים. אולם, לא כל בעלי ה[[כלב]]ים וה[[חתול]]ים מודעים לכך, או מפחדים לעקר ולסרס את חיות המחמד שלהם מוקדם מדי. עד לפני כמה עשורים הרופאים היו סבורים שמוטב לחתולה או כלבה להמליט פעם אחת לפני עיקורה, ונוהג זה מביא למאות ואלפי גורים שאינם עוברים בעצמם עיקור או סירוס.

רופאים שונים העלו חשש מפני השפעות ארוכות טווח של עיקור בגיל צעיר. חשש זה הוביל לביצוע מחקרים רבים בהם נבדקו עשרות אלפי כלבים וחתולים שנותחו בגיל צעיר. מחקרים אלה חזקו את הידע לגבי התרומה של עיקור וסירוס לפני הבגרות לבריאות בעלי החיים והראו שאין הבדלים בין עיקור בגיל 6-8 חודשים לבין עיקור בגיל 6-8 שבועות. ממצא נוסף התייחס לניתוח עצמו. עיקור גורים צעירים קל יותר למנתח, וחשוב מזה, לגור עצמו- הניתוח קצר יותר וההתאוששות מהירה בהרבה. שעה קלה לאחר סיום ניתוח של חתלתולה בת 8 שבועות- היא כבר אוכלת ומשחקת.

יש המציעים לכלול את העיקורים בתכנון הטיפול לגור, עם החיסונים, לפני הבגרות המינית. פעולה זו תמנע הריונות לא רצויים – בעלי חתולים רבים, למשל, מופתעים לגלות כי חתלתולות יכולות להתעבר כבר בגיל 4 חודשים - וכן תקטין את הסיכוי לסרטן בלוטות החלב או מחלות הערמונית בעתיד. עד כה אימצו אגודות רבות את הטכניקה של עיקור וסירוס מוקדמים, על כל יתרונותיה, וביניהם איגוד הרופאים הוטרינרים באמריקה, הארגון הווטרינרי הקנדי, האגודה ההומאנית באמריקה, אגודת צער בעלי חיים בישראל ועוד.

בעלי חיות מחמד ורופאים וטרינרים המעוניינים לקבל פרטים נוספים על העיקור והסירוס מוזמנים לפנות אל אגודת צער בעלי חיים בישראל, סניף תל אביב, בטלפון 03-6827621 או בדואל: info@spca.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully