וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפנים ניסו לרדת במשקל ושילשלו בגדול

23.5.2006 / 12:05

רשת טלוויזיה יפנית המליצה על דיאטה המורכבת מאורז ושעועית לבנה טחונה. הצופים שניסו זאת מצאו עצמם מאושפים עם הרעלת קיבה

אחד הלהיטים הגדולים בעולם הריאליטי בטלוויזיה האמריקאית, היא התוכנית "לרדת בגדול", בה מצמידים לקבוצת אנשים גדולים מהממוצע מאמנים אישיים ותוכנית תזונה קפדנית. ממש כמו בגירסה האמריקאית, גם את התוכנית הישראלית שמתחילה השבוע ילוו המלצות עבור הצופים בבית איך להפחית במשקל תוך שמירה על דיאטה נכונה.

ב[[יפן]] המצב מעט שונה. רשת טלוויזיה גדולה המליצה על דיאטה לא שיגרתית להורדה מהירה של הקילוגרמים העודפים. בתוכנית ששודרה לפני כשבועיים ברשת הטלוויזיה TBS של [[טוקיו]], הוצגה דיאטה המורכבת מאורז מעורבב עם שעועית לבנה שנצלתה במשך שלוש דקות בלבד. את התערובת הזו טוחנים עד שהיא הופכת לאבקה, והארוחה מוכנה.

הצופים, במקום לדווח על הירידה המיוחלת במשקל, דיווחו על סימפטומים מעט שונים. כ-160 מצופי הרשת סבלו מהקאות ושלשולים קשים. הצופים שעקבו אחרי תוכנית הייעוץ להורדה במשקל, בנו את התפריט היומי שלהם על פי הדיאטה שהומלצה.

בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP דווח, כי מספר ימים לאחר שידור התוכנית, הרשת נאלצה להתנצל: "קיבלנו הרבה תלונות ממקומות שונים במדינה לגבי סימפטומים של הקאות ושלשולים קשים מאוד כתוצאה מהדיאטה", נכתב באתר הערוץ. "אנו מתנצלים עמוקות בפני כל צופינו המודאגים, כולל אלו שהושפעו מהסימפטומים".

משרד הבריאות היפני מסר על 158 בני אדם שקיבלו הרעלת קיבה לאחר שניסו את הדיאטה, מתוכם 30 אושפזו בבתי חולים. רשת הטלוויזיה ביקשה מהצופים שלא לבצע את הדיאטה הזו והאיצה באלו שכבר התחילו, להפסיק מיידית. הרשת הדגישה בהודעתה לציבור, כי שעועית לבנה בטוחה למאכל כשמבשלים אותה בהתאם להוראות הבישול המסורתיות.

לאחר בדיקת משרד הבריאות היפני, נמצא שהרעלת המזון נגרמה כתוצאה מלקטין, סוג של חלבון שנמצא בשעועית שמשחרר רעלים אם אינו מבושל מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully