וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים פשטה על משרדי בזק

ערן גבאי

23.5.2006 / 11:19

הסיבה: ברשות ההגבלים חוקרים האם הניתוק של לקוחות הטלפוניה של HOT נעשה בכוונה. בזק: "לחברה אין מה להסתיר"


חוקרי רשות להגבלים עסקיים פשטו על משרדי חברת בזק בבניין עזריאלי בתל אביב בניסיון לבחון את הסיבה לתקלה שניתקה בשבוע שעבר את 110 אלף מנויי הכבלים ממערכות בזק. ברשות מתכוונים לבחון האם הניתוק נעשה במכוון. לצורך כך מתבצע תשאול של מנהלים ועובדים באגף הטכנולוגיה וההנדסה של בזק. מבזק נמסר בתגובה: "לחברה אין מה להסתיר והיא תשתף פעולה באופן מלא עם הבדיקה שנערכת".

בהודעה לבורסה מוסרת בזק, כי החיפוש במשרדי בזק מתבצע על פי צו שניתן על ידי בית משפט השלום. נאספו מסמכים, לרבות חומרי מחשב. מספר עובדים התלוו לחקירה במשרדי הרשות להגבלים.

הפשיטה כבר הולידה עיכוב לחקירה של כמה גורמים בבזק. כמו כן, בוצעו חיפושים בדרגי הניהול הבכירים ביותר בבזק, ועל פי גורם בחברה גם במשרד המנכ"ל, יעקב גלברד. ברשות להגבלים עסקיים, שזכתה ללא מעט ביקורת עד כה בהתנהלותה בפרשה, החליטו, ככל הנראה, לנקוט בהליך זה כדי לשים סוף להתנהלות כוחנית של מונופול התקשורת בזק. ברשות רואים בחומרה רבה את ההתנהגות של בזק, בעיקר לנוכח העיתוי הבעייתי בעת שמתפתחת תחרות ראשונה בשוק הטלפוניה הפנים ארצית.

אנשי הרשות אוספים חומר ומתשאלים עובדים ומנהלים בדרגי ההנהלה, והעובדים. החשדות הן, לכאורה, לעבירה פלילית. ברשות ינסו לבדוק האם היתה הסכמה בין הנהלת בזק לבין ועד העובדים בעניין ה"תקלה" וניתוק מנויי הכבלים. תיבחן גם האם היתה רמיזה או מתן לגיטימציה מצד ההנהלה לפעילות שבה נקט הוועד.

נודע כי הרשות להגבלים עסקיים תבחן את התנהלותה של כל קבוצת בזק בפרשה, ולא רק של חברת בזק. נזכיר כי גם בחברה הבת, פלאפון, היתה תקלה בקישור מול מנויי הכבלים במשך מספר שעות לאורך יום רביעי שעבר.

לחקירה של הרשות יש היבטים הרתעתיים כדי למנוע התנהגות בריונית מצד מונופול. הראיות שייאספו בבזק ישמשו את הרשות לבחינת האפשרות להגיש כתבי אישום נגד מנהלים ועובדים בבזק או לפתוח כנגדם בהליכים אזרחיים.

רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים, אמרה היום ל-TheMarker כי "ברשות רואים בחומרה את הברוטאליות שבה נקטה בזק, כמונופול, כנגד הכבלים, ובעיתוי בעייתי עם התרחבות התחרות בענף וכשהתפתחות התחרות רק בראשיתה".

מיום רביעי בצהריים ועד יום חמישי בחצות לא יכלו מנויי הטלפוניה של הכבלים ליצור קשר עם מנויי הטלפוניה של בזק, ומנגד מנויי בזק לא יכלו להתקשר למנויי הכבלים. בנוסף, גם מוקדי השירות של חברות הכבלים שותקו.

ועד העובדים בבזק - שהכריז כבר לפני כשלושה שבועות על סכסוך עבודה בחברה - החליט ביום רביעי לנתק את מנויי הכבלים מכל יכולת להתקשר עם רשת בזק, בטענה כי משרד התקשורת פותח את שוק הטלפוניה לתחרות מבלי שהוא עומד בהתחייבויותיו כלפי בזק, ועל כן תיאלץ החברה לפטר עובדים.

הנהלת בזק החליטה לפעול רק ביום חמישי בבוקר, כשפנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה דחופה להפסקת העיצומים הננקטים על ידי ארגון העובדים. הדיון התקיים ביום חמישי בשעה 18:00, ולמרות שבית הדין הורה על חיבור מיידי של מנויי הכבלים לרשת בזק, החיבור התמהמה עד סמוך לשעה 24:00 באותו יום.

הנהלת בזק הצהירה אומנם כי עיצומי העובדים אינם מקובלים עליה לחלוטין וכי החברה פעלה ותמשיך לעשות כל אשר לאל ידה על מנת לסיימם במהירות האפשרית - אך הועלה כלפיה החשד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully