וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפיפות קשה בכיתות הלימוד בישראל

23.5.2006 / 10:27

פחות מ-25 תלמידים לומדים בכיתה בעולם המערבי, בעוד שבישראל נדחסים כ-40 בכיתה. שרת החינוך: הצפיפות מעודדת תופעות אלימות

עשרה מטרים רבועים מוקצים בממוצע לתלמיד בית ספר יסודי בעולם המערבי, זאת לעומת 2.5 מ"ר בלבד לתלמיד הישראלי. כך מסרה אתמול שרת החינוך, [[יולי תמיר]], בדיון מיוחד בוועדת החינוך של הכנסת, בו הציגה את מדיניותה.

תמיר אמרה, כי "בית הספר הישראלי חנוק ולא נותן לתהליך החינוכי להתנהל באופן ראוי. המרחב צר, אין לאן לזוז, החיכוך הפיזי שנוצר מעודד תופעות אלימות". השרה התייחסה לקשיים שיוצרת הצפיפות בכיתות: "מורה לא יכול להגיד לתלמיד 'קח ספר, עבוד בשקט וספר לי מה הבנת'. אין מקום להקשבה ורגיעה וזה מקשה על תלמידים ומורים".

השרה תמיר הוסיפה, כי אחד היעדים המרכזיים שהציבה לעצמה הוא צמצום מספר התלמידים בכיתה. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי מנתונים השוואתיים בינלאומיים נכון לשנת 2003, עולה שמספר התלמידים הממוצע בכיתה בחטיבת הביניים עמד באיסלנד על 19.3, באיטליה 20.9, בבלגיה 21.5, בהונגריה 21.6, בארה"ב 22.6, בצרפת 24.2, ובאוסטרליה 24.7. מספר שיא של תלמידים בכיתה נרשם בישראל, 31 בממוצע. אולם מאז קוצץ תקציב משרד החינוך במיליארד שקלים נוספים ומספר התלמידים עלה ל-40.

מזכ"ל [[הסתדרות המורים]], יוסי וסרמן, אמר כי מחקרים מהעולם מראים שבתי ספר גדולים נוטים לחוסר יחס אישי, ושהניכור מוביל לאלימות בהיקף רחב יותר מאשר בתי ספר קטנים. וסרמן הוסיף, כי הסתדרות המורים תדרוש לצמצם בהדרגתיות את מספר התלמידים בכיתה ל-27.

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך בשלטון המקומי, אבי קמינסקי, מסכים עם וסרמן ואף הצהיר שהשלטון המקומי יסייע לתמיר לגייס תקציבים שיאפשרו את צמצום מספר התלמידים בכיתה.

נתון מדאיג נוסף אליו התייחסה שרת החינוך, הוא המחסור בשעות הלימוד וציינה כי מערכת החינוך אינה יכולה לספק לתלמידים את מכסת השעות שנקבעה. "עקב קיצוצים חוזרים ונשנים במערכת החינוך, חסרות כיום כרבע מיליון שעות לימוד", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully