וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת קראה למנוע סגירתו של ביה"ס לרפואת שיניים

22.5.2006 / 18:20

ועדת החינוך דנה בעתיד בית הספר באונ' ת"א, ודרשה שיוצג בפניה פתרון, שיבטיח את המשך פעילותו. ח"כ מלכיאור: זה חיוני למדינה

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בעתידו של בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. "רופאי השיניים הם צורך חיוני למדינה ולתושביה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור. "רק על מנת לשמר את המצב הקיים היום, יש צורך ב-200 רופאים חדשים בכל שנה. לא ייתכן שיהיה מקום אחד בלבד ללימודי רפואת שיניים בארץ. אם לוועדה לא יהיו שיניים להבטיח את קיום החלטותיה, לכולנו לא יוותרו שיניים".

ח"כ חיים אורון, שהעלה את הנושא לדיון, הזכיר כי הבעיה קיימת כבר מספר שנים, וועדת החינוך דנה בכך בשנה שעברה. "אי קבלת החלטה הוא המצב הגרוע ביותר", אמר ח"כ אורון. "יש להסיר את עננת אי הוודאות על המשך קיומו של ביה"ס לרפואת שיניים בתל אביב. כבר כיום ירד מספר הנרשמים מ-40 ל-14. זאת, כשברור לכל שיש צורך לקיום שני מוסדות ללימודי רפואת שיניים בארץ, כולל תל אביב. זהו אינטרס לאומי".

פרופ' צבי מצגר, לשעבר מנהל ביה"ס, אמר לוועדה, כי בית הספר נמצא בגירעון של 15 מיליון שקלים, הנובע מהפער שבין עלות הסטודנט - 160,000 שקלים - ובין הסכום שמקבלת האוניברסיטה עבור הסטודנט מהוועדה לתכנון ולתקצוב ומשכר הלימוד - 60,000 שקלים.

הוועדה: בית הספר חייב להמשיך בפעילותו

פרופ' מנחם פיינרו, המנהל הנוכחי של בית הספר לרפואת שיניים, מסר את עמדת הנהלת האוניברסיטה. לדבריו, הוועד המנהל קבע לפני עשרה ימים, כי הוא תומך במהלכי ההנהלה למצוא שותף להפעלת ביה"ס לרפואת שיניים, כדי להבטיח את המשך פעילותו ברמה גבוהה וללא גירעון. הוועד קרא לשרת החינוך, יולי תמיר, לפנות לשר הבריאות וליו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב כדי לגייס תקציב ייחודי לביה"ס. הוועד ביקש להדגיש, שאוניברסיטת ת"א לא תקיים לימודי רפואת שיניים בתקציב גרעוני.

ח"כ הרב מלכיאור סיכם את החלטות הוועדה, ואמר כי הוועדה חוזרת ומאשרת את החלטות הוועדה בנדון מתחילת השנה, לפיהן חייב ביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב להמשיך בפעילותו. הוועדה רואה מקום להבטיח מיידית את השלמת הלימודים ברפואת שיניים לסטודנטים הנמצאים כבר במסלולי הלימוד. כן יש, לדאוג לסטודנטים חדשים בפקולטה.

הוועדה ביקשה משרת החינוך, מיו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב ומנשיא אוניברסיטת תל אביב להציג בפניה תוך חודש את הצעתם לפתרון הבעיה, כדי להבטיח את המשך קיומו של ביה"ס. הוועדה תקיים תוך חודש דיון לשמיעת הפתרון.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, בועז טופורובסקי, אמר בתגובה, כי "ועדת החינוך החליטה, פעם נוספת, כי בית הספר לא ייסגר. אני מקווה שהפעם, משרד החינוך, הוועדה לתכנון ולתקצוב והאוניברסיטה, יקיימו את הציווי של הרשות המחוקקת. לצערי, ההיסטוריה מכריחה אותי להיות פסימי. לא ניתן שייסגרו או יפריטו את בית הספר לרפואת שיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully