וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת גן רווה גובה תשלום מאורחי חוף פלמחים

22.5.2006 / 17:02

במכתב ששיגרה מפלגת הירוקים ליועמ"ש, נטען, כי המועצה גובה תשלום בכביש הגישה לחוף, ובכך שוללת מהציבור גישה חופשית למקום

מפלגת "הירוקים" שיגרה היום מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], בו נטען כי מטה הארגון מוצף בתלונות אזרחים, המוחים על גביית דמי כניסה לרכב בחוף פלמחים.

במכתבם, טוענים הירוקים, כי אנשי המועצה האזורית [[גן רווה]] הציבו עמדת גבייה על כביש הגישה לחוף, במרחק של כק"מ וחצי מן החוף והחלו לגבות "דמי מעבר" על הכביש.

במכתב נטען, כי "עמדת גבייה זו הופכת את הכביש לכביש אגרה חדש, כאשר במדינת ישראל קיים רק כביש אגרה אחד, עבורו נחקק ב[[כנסת]] חוק מיוחד".

הירוקים מדגישים במכתבם, כי כל מי שמעוניין לנסוע בדרך זו, בין אם יש בכוונתו להחנות את הרכב במקום ובין אם לאו, מחוייב בתשלום.

הירוקים מציינים, כי הם רואים בחומרה רבה פעולה בלתי חוקית לכאורה זו, מאחר ויש בה, לטענתם, פגיעה קשה בחופש הפרט. "לא יעלה על הדעת, שגוף במדינת ישראל ימנע מן הציבור את הגישה לנכסים הייחודיים הקיימים באזור ואשר שייכים לכלל הציבור", נטען במכתב.

בנוסף, מדווח במכתב כי במספר מקרים אף הוצב בעמדת הגבייה שוטר במדים, ששירותיו נשכרו על ידי המועצה האזורית. דבר זה, מסביר, לטענת הירוקים, את תדמיתם השלילית של גורמי אכיפת החוק. "במקום שמשטרת ישראל תפעל כנגד הרשות המקומית ולמען הציבור, היא מעניקה לה שירותים".

הירוקים מבקשים ממזוז שיפעיל את סמכותו "להפסקת תופעת גזילת חופי הארץ מהציבור הרחב ולאפשר לציבור גישה חופשית לחוף הים, ללא תשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully