וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל דיון בוועדת הבריאות בכנסת על משבר התרופות

22.5.2006 / 12:05

יו"ר הוועדה, ח"כ משה שרוני, החליט שלא לקיים דיון בעניין חולי הסרטן ששובתים רעב. לטענתו "אין לנו צורך בברברת מיותרת"

יושב ראש ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ משה שרוני (הגימלאים) החליט שלא לקיים דיון בעניין חולי הסרטן השובתים רעב. "אין לנו צורך בברברת מיותרת", אמר שרוני. לדבריו, "מרגע שחוקק חוק בריאות ממלכתי לא יתכן שיהיו תרופות מצילות חיים ומאריכות חיים שחולים לא זכאים לקבלם". הוא הדגיש, כי הממשלה חייבת לסבסד את התרופות ו"לא לפזר ערפל קרב בדיוני סרק מיותרים".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, אמר בנושא כי קשה לעמוד מול מפגינים שרוצים לחיות, ואולם תביעותיהם לא קיבלו את גיבוי המומחים, מוועדת הסל המקצועית. בכינוס כלכלי בתל אביב אמר דינור, כי תפקיד הדרג הפוליטי לקבוע את סדרי העדיפות של המדינה, ותפקיד הדרג המקצועי לדאוג למימוש המקצועי שלהם.

מוקדם יותר העלה השר לענייני גימלאים, רפי איתן, הצעה להקמת מנהלת לפתרון הבעיה. מפרטי ההצעה עולה, כי הגוף שיוקם יקבל תקציבים מגופים לא-ממשלתיים בסכום של עשרות מיליוני דולרים. לדברי איתן, "אחת הפעולות היא לאחד את כל הארגונים והעמותות שמזרימות כספים לנושאים מהסוג הזה כמו חולי סרטן המעי הגס ולנתב אותם בצורה האפקטיבית ביותר".

אחד המפגינים למען הכללת התרופות לטיפול בסרטן המעי הגס, אלון אסף, אמר בתגובה כי הוא סומך את ידיו על ההצעה: "אני רואה בזה אפשרות לעזור לנו, מכיוון שיכול להיות שבשלב מסויים זה יהווה אפשרות לעקוף את ההחלטות הדמגוגיות של יושב ראש ועדת סל התרופות, הפרופסור מרדכי שני, וחבר מרעיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully