וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן יוזם הקמת קרן לטיפול בבעיית סל התרופות

22.5.2006 / 9:40

השר לענייני גימלאים יניח הצעה להקמת גוף שיקבל תקציבים מגופים לא ממשלתיים ויממן התרופות לחולי סרטן המעי הגס

יוזמה לפתרון המשבר בסל התרופות: השר לענייני גימלאים, [[רפי איתן]], יניח בקרוב על שולחן הממשלה הצעה להקמת מנהלת לפתרון הבעיה.

מפרטי ההצעה עולה, כי הגוף שיוקם יקבל תקציבים מגופים לא-ממשלתיים בסכום של עשרות מיליוני דולרים. לדברי איתן, "אחת הפעולות היא לאחד את כל הארגונים והעמותות שמזרימות כספים לנושאים מהסוג הזה כמו חולי [[סרטן המעי הגס]] ולנתב אותם בצורה האפקטיבית ביותר".

אחד המפגינים למען הכללת התרופות לטיפול בסרטן המעי הגס, אלון אסף, אמר בתגובה כי הוא סומך את ידיו על ההצעה: "אני רואה בזה אפשרות לעזור לנו, מכיוון שיכול להיות שבשלב מסויים זה יהווה אפשרות לעקוף את ההחלטות הדמגוגיות של יושב ראש ועדת סל התרופות, הפרופסור מרדכי שני, וחבר מרעיו".

בגלי צה"ל דווח, כי יושב ראש ועדת סל התרופות אמר הבוקר כי במידה ולוועדה לא יועבר יותר כסף, "לא נוכל לשנות את הרכב סל התרופות". "אנחנו לא ממציאים כלום, אנחנו רק אנשי מקצוע. ההחלטה הזו כואבת, אבל מישהו צריך לעשות אותה".

הלילה הודיעו חברי הוועדה, כי לא יתכנסו לדיון חוזר בשאלת הטיפול לחולי סרטן המעי הגס, אלא אם תאשר הממשלה את המלצתה המקורית, ותוסיף לתקציב הסל עוד כ-100 מליון שקלים. כמו כן, החליטו חברי הוועדה כי רק אם יוענקו להם תקציבים נוספים, הם יהיו מוכנים לדון בהכנסת תרופות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully