וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מדד תל אביב 100 איבד 2.8%

טל לוי

22.5.2006 / 17:48

מדד הנדל"ן צנח ב-5.4%. מניות הבנקים הגדולים נפלו ב-4%. 96 מתוך 100 המניות הכלולות במדד תל אביב 100 רשמו ירידות

ירידות חדות נרשמו היום בבורסה בתל אביב. המדדים שנפתחו בירידות של כ-1%, הלכו ונחלשו ככל שנקפו השעות. מדד תל אביב 100 איבד 2.8% ומדד המעו"ף איבד 2.6%. ירידות של עד 0.2% נרשמו באפיקים הסולידיים ומחזורי המסחר היו גבוהים במיוחד והסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל.

מדד מניות הנדל"ן שכיכב בחודשים האחרונים, צנח 5.4% אולם עדיין מציג תשואה נאה של 37% מאז תחילת השנה. מבט על טבלת המניות מגלה, כי 96 מתוך 100 המניות הכלולות במדד תל אביב 100 רשמו ירידות ו-4 הנותרות רשמו עליות קלות, בהן פרטנר (0.2%), קמטק (0.2%), כנפיים (0.2%) וסקיילקס (2%).

ירידות השערים והמגמה השלילית בבורסה גרעו ממדד המעו"ף 3.1% בשבוע האחרון, ואילו מדד תל אביב 100 איבד 3.9%. מדובר בירידות מתונות ביחס לשווקי העולם כיוון ששבוע הירידות אינו ייחודי רק לבורסה בתל אביב, אשר דווקא הפגינה עוצמה מסוימת לנוכח הירידות החדות בבורסות העולם. את עיקר האש ספגו הבורסות בשווקים המתעוררים, שהיוו בשנים האחרונות יעד מועדף למשקיעים מכל העולם. כמויות הכסף העצומות שזרמו להודו, סין, רוסיה ואמריקה הלטינית רוממו את הבורסות הללו לשיאים וסיפקו למשקיעים תשואה נאה.


ואולם, בימים האחרונים צנחו כמה מן הבורסות הללו בשיעורים חדים: המדד הבריטי איבד 5.6% בשבוע האחרון, פרנקפורט איבדה 5.3% ואמסטרדם איבדה 4.8%. לעומת הירידות הללו, מציגים השווקים המתעוררים מימושים חזקים הרבה יותר: המדד הרוסי איבד 16% וטוקיו איבדה 4.5%. מי שהשקיע בהודו איבד כ-18% בשבוע האחרון.

אחת התוצאות של המימושים היא פעילות ערה בתעודות הסל - אחד המכשירים המאפשר לפעילים להשקיע בשווקים המתפתחים (בנוסף לקרנות הנאמנות). תעודת הסל קסם הודו ריכזה את המחזור התשיעי בבורסה (60 מיליון שקל) והיא איבדה 8.3%. קסם סין איבדה 2.6% במחזור של 37 מיליון שקל וקסם רוסיה איבדה 9.3% במחזור של 12 מיליון שקל.

הבורסה בתל אביב המשיכה גם אתמול בירידות השערים החדות שאיפיינו אותה בשבוע האחרון - ירידות שהקיפו את כל בורסות העולם. על אף הירידות, מדד המעו"ף עדיין מציג עלייה של 8% מאז תחילת השנה, ואילו מדד תל אביב 100 מציג עלייה של 10%.

גם בוול סטריט נרשמו שמונה ימים רצופים של ירידות שערים, שם איבד נאסד"ק 6.4%. ביום שישי דווקא התאוששו הבורסות בניו יורק וחתמו בעליות שערים מתונות, אולם נראה כי מעט מדי ומאוחר מדי.

אחד הגורמים העיקריים לחולשה הוא הריבית בארה"ב, המשמשת כמדד השוואה להשקעות בכל העולם. ארה"ב, הנחשבת לשוק ההשקעות הבטוח בעולם, מציעה ריבית חסרת סיכון, והדבר מוריד מהאטרקטיוויות של השקעות בעלות סיכון כמו הבורסה. הדבר נכון במיוחד לגבי השווקים המתעוררים, הנחשבים למסוכנים יותר.

בשוק ההון העריכו, כי רצף העלאות הריבית בארה"ב כבר קרוב לסיומו, ואולם מדד מחירים גבוה המעיד על אינפלציה אפשרית, מעלה את הסיכוי להעלאת ריבית בכלכלה הגדולה בעולם - ומכאן הירידות בבורסות.

ירידות השערים הקיפו את כל המניות במדד תל אביב 100. מניות הבנקים ממשיכות לסבול מחולשה עזה: בנק הפועלים, שאיבד אתמול 3.7%, סיים בירידה של 4.5% במחזור המסחר הגבוה בבורסה - 292 מיליון שקל. בית ההשקעות מריל לינץ' העלה הבוקר את מחיר היעד למניית בנק הפועלים ל-26.5 שקל למניה - כ-21% מעל למחיר המניה הבוקר. חולשה נרשמת גם במניית לאומי, שאיבדה אתמול 3.5%, צנחה היום ב-4.2% במחזור השלישי בבורסה - 183 מיליון שקל. דיסקונט איבדה 3.7% במחזור של 3.7%. בשבוע האחרון איבדו מניות הבנקים כ-9%. קבוצת דלק איבדה 3.9%.

כימיקלים לישראל, שאיבדה אתמול 3.5%, איבדה 1.2% במחזור השני בבורסה - 252 מיליון שקל. האנליסטית יסכה ארז מכלל פיננסים הורידה אתמול את המלצתה למניה ל"תשואת שוק". בנוסף, ציינה ארז כי גם אם החוזה בין הסינים לרוסים בתחום האשלג ייחתם בקרוב - שנת 2006 תהיה חלשה.

מדד מניות הנדל"ן ריכז היום את מירב הירידות: גזית גלוב איבדה 4.1%. החברה הודיעה הבוקר כי רכשה קרקע בהיקף של כ-42 דונם, המיועדת להקמת מרכז מסחרי בכפר סבא. עלות רכישת הקרקע מסתכמת בכ-60 מיליון שקל. מגזית גלוב נמסר, כי במקום צפוי לקום מרכז מסחרי בן 20 אלף מ"ר שטחי מסחר, שישמש את אוכלוסיית האיזור. אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר איבדה 5.2% ודלק נדל"ן נפלה 6.2%.

טאואר איבדה 4.6% לאחר שעלתה אתמול ב-5%. בבית ההשקעות אונטרברג העניקו אתמול המלצת "קנייה" למניה עם יעד של 3 דולרים - מחיר יעד הגבוה ב-87% ממחיר המניה של יצרנית המוליכים למחצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully