וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: נדחה ערעורו של מכחיש השואה דיוויד אירווינג

20.7.2001 / 13:45

בית הדין דחה את בקשתו לערער על החלטה קודמת בתביעת הדיבה שהגיש נגד פרופ' דבורה ליפסטאד; הפסיקה הגדירה אותו כגזען, אנטישמי ומסלף עובדות; ישלם הוצאות משפט בסך 3 מיליון דולר


בית משפט לערעורים בלונדון דחה בצהריים את בקשת הערעור של ההיסטוריון מכחיש השואה, דיוויד אירווינג. הערעור הוגש בעקבות פסק דין שדחה את תביעת הדיבה שהגיש אירווינג נגד הפרופסור האמריקאית דבורה ליפסטאד והוצאת הספרים "פינגווין". אירווינג תבע מהם פיצויים על הוצאת דיבה, בטענה כי ספרה של ליפסטאד - "הכחשת השואה: ההתקפה המתגברת על האמת והזיכרון", משנת 94' פגע בפרנסתו ועורר גלי שנאה נגדו.

שופטי בית הדין לערעורים דחו את בקשתו לערער על הפסיקה מחודש אפריל 2000, שהגדירה אותו כגזען, אנטישמי וכמכחיש שואה. בית המשפט קבע אז כי אירווינג, בן ה-63, סילף בכוונה, מטעמים אידיאולוגיים, ראיות היסטוריות.

הפסדו של אירווינג במשפט הקודם הותיר אותו בחובות כבדים, ואת התביעה האחרונה הוא מימן מכספי תרומות של תומכיו. רשת בי.בי.סי. דיווחה כי ההיסטוריון עצמו לא היה בבית המשפט בעת הקראת הפסיקה, והוא ככל הנראה עסוק בקידום ספרו החדש שעוסק במדינאי ווינסטון צ'רצ'יל.

ליפסטאד אמרה לקול ישראל בתגובה לפסיקה, כי היא מקווה שההחלטה תהיה סוף פסוק לפרשה. לדבריה, בית המשפט הורה לאירווינג לשלם לה ולהוצאת הספרים הוצאות משפט, שיסתכמו בכשלושה מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully