וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי מונטנגרו הכריעו בעד היפרדות מסרביה

רויטרס

22.5.2006 / 7:21

בתום ספירת הקולות הצביעו בעד ההיפרדות 55.4% מהאזרחים. המצדדים במהלך טוענים שהעצמאות תוביל להשתלבות משמעותית באירופה

העם ב[[מונטנגרו]] הכריע בעד היפרדות מ[[סרביה]], כך עולה מהתוצאות הרשמיות שהתקבלו במשאל העם שנערך אתמול. בהיפרדות מסרביה תמכו כ-55.4% מהמצביעים, מעט מעל דרישת האיחוד האירופי, שקבע כי דרוש רוב 55% על מנת להכריע בעד היפרדות.

מוקדם יותר הבוקר, עוד לפני קבלת תוצאות האמת, הודיע מילו דיוקנוביץ' כי למצדדים בעצמאותה של מונטנגרו יתרון של כ-10% על פני מתנגדיהם. שיעור ההצבעה במשאל העם היה גבוה מאוד ועמד על כ-86.3%. ברחבי הבירה, פודגוריצה, נשמעו יריות שמחה מיד לאחר שידור תוצאות המדגמים.

מונטנגרו, שחולקת דת ושפה עם סרביה, תמכה ברפובליקה הסרבית במלחמת האזרחים בין השנים 1991 ל-1995. שתי הרפובליקות הן כל מה שנותר מ[[יוגוסלביה]]. ב-2003 הן אימצו את השם סרביה ומונטנגרו, ושמו קץ ל"רפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה". אם אכן תפרד סרביה ממונטנגרו, הדבר יהווה את סופה של יוגוסלביה וייצור מדינה אירופית חדשה.

דיוקנוביץ' עמד בראש הקמפיין בעד ההיפרדות. לטענתו, העצמאות תוביל להשתלבות משמעותית יותר בקרב מדינות אירופה ולכלכלה חזקה יותר.

המתנגדים להיפרדות טענו שקשרי התרבות החזקים בין מונטנגרו לסרביה יפגעו באופן שיזיק למונטנגרו אם תחדל להיות חלק מסרביה. המיעוט הסרבי במונטנגרו מהווה כשליש מכ-650 אלף התושבים, ורבים חוששים מניתוק הקשרים עם סרביה, שאוכלוסייתה מונה 9.7 מיליון נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully