וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לאזרחי רוסיה: תעשו יותר ילדים

21.5.2006 / 18:14

נשיא רוסיה מוטרד משיעור הילודה, תמותה והפלות, שעלולים לצמצם את האוכלוסיה בשליש תוך 50 שנה. לכן הוא מציע מענק ליולדות

נשיא רוסיה, [[ולידימיר פוטין]], הודיע כי נשים שילדו את ילדן השני, יקבל מענק של 250 אלף רובל, שהם כאלף דולר. לשם השוואה, השכר הממוצע במשק ברוסיה עומד על 330 דולר בלבד. הכסף יגיע ככל הנראה ממשק האנרגיה המשגשג של רוסיה, ומעתודות הנפט של המדינה.

פוטין הגדיר את בעית ה[[ילודה]] ב[[רוסיה]] כ"בעיה החמורה ביותר" במדינה. שיעור הילודה ברוסיה צונח בעשורים האחרונים, והוא הגיע ל-1.17 ילדים ב-2004. לשם ההשוואה, בשנת 1990, סופה של [[ברית המועצות]] לשעבר, שיעור הילודה עמד על 2.08. שיעור הילודה הנדרש על מנת להמשיך ולקיים את האוכלוסיה הוא 2.4 ילדים לאדם.

ב-The Christian Science Monitor דווח, כי שיעור ההפלות ברוסיה, הוא מהגבוהים בעולם, ועימו גם שיעור ה[[תמותה]] שבשנת 2002 עמד על 16.3 לכל אלף אזרחים, שיעור שהוא נדיר לא בעת מלחמה. כך יוצא, שאוכלוסית רוסיה מצטמצמת מדי שנה ב-700 אלף בני אדם, ודמוגרפים מעריכים כי עד 2050 תצטמצם אוכלוסית המדינה בכשליש.

נשות רוסיה שמחות על סכום הכסף העצום, אך טוענות כי הנשיא פוטין אינו מבין את אורח חייהן. "לגדל ילד זו לא משימה קלה, במיוחד היום, כאשר מצפים מאישה שתרכוש השכלה, תמצא עבודה ותבנה קריירה", אמרה סבטלנה רומניצ'בה, סטודנטית ממוסקבה. רומניצ'בה אמרה כי היא אינה שוקלת להביא ילדים לעולם לפחות בחמש השנים הקרובות, והיא רוצה ילד אחד בלבד, אך הוסיפה כי תשקול להביא ילד שני, אם חייה יתנהלו כפי שהיא רוצה. באשר להשפעת ההצעה של פוטין אמרה, כי "זה לא ישנה דבר".

הבעיה בלהביא ילד נוסף לעולם, אינה נעוצה רק במכשלות הקריירה של הנשים, כי אם במחסור באבות פוטנציאליים. נשים צעירות ברוסיה טוענות כי קשה למצוא פרטנר ראוי. 8 מכל 10 מערכות נישואין מסתיימות בגירושין, ושליש מהילדים נולדים מחוץ למסגרת הנישואין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully