וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה להגנת הטבע מתנגדת להקמת יישוב סמוך לכנרת

21.5.2006 / 17:22

הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים תדון ביום ג' בהקמת היישוב רמת ארבל ליד הכנרת. בחברה להגנת הטבע מתנגדים: זה יפגע קשות בסביבה

ביום שלישי הקרוב תדון הולנת"ע (הוועדה לתכנון נושאים תכנוניים עקרוניים) בתוכנית הישוב החדש רמת ארבל, המתוכנן לקום ממערב לכנרת, בגליל התחתון. את היישוב קידמו קבוצה של יזמים פרטיים ותנועת ההתיישבות "אמנה". התוכנית מובאת לאישור המועצה הארצית, למרות שנדחתה בעבר ברוב גדול בוועדה המחוזית במחוז הצפון.

החברה להגנת הטבע מתנגדת להקמת היישוב, בטענה כי הוא פוגע קשות בסביבה, בישובים הקיימים הסמוכים וכי הקמתו מנוגדת למדיניות התכנון הארצית, שאינה אוהדת הקמת יישובים חדשים.

התוכנית להקמת היישוב רמת ארבל הוגשה לאישור המועצה המחוזית בצפון בסוף שנת 2001. התכנית, שכללה 1800 יחידות דיור, נדחתה בועדה המחוזית במרץ 2002. הוועדה המחוזית טענה כי מדיניות התכנון לפיתוח ההתיישבות בגליל, היא הרחבת היישובים העירוניים והכפריים, תוך ניצול יעיל של הקרקעות שכבר אושרו לבנייה, זאת מתוך ראייה כוללת על שמירת שטחים פתוחים בכדי לשמור על איכות החיים של המתיישבים באזור.

היישוב מתוכנן לקום במרחק של כ-500 מטרים בלבד משני יישובים קיימים, [[מסד]] ו[[רביד]]. הוועדה המחוזית ציינה בהחלטתה לדחות את התוכנית כי יישנן אלפי יחידות דיור מאושרות בתחומי יישובים קיימים בגליל התחתון, אולם למעלה ממחציתן אינן מנוצלות.

יוחנן דרום, רכז שמירת טבע באזור הצפון של החברה להגנת הטבע וחבר הועדה המחוזית בצפון מטעם ארגוני הסביבה, אמר כי "מדיניות הקמת יישובים חדשים מנוגדת למדיניות התכנון בישראל. מה התועלת בתוכניות מתאר ארציות, המגדירות שטחים מסוימים כשטחים מוגנים מפיתוח, אם הממשלה מתעלמת מהן ושמה אותן ללעג וקלס? הקמת היישוב מהווה מפגע סביבתי מהמדרגה הראשונה, משום שהיא פוגעת בשטחים הפתוחים, ומצריכה הקמת תשתיות כמו סלילת כבישים, העברת עמודי חשמל, רשת לניקוז הביוב ועוד".

דרום הוסיף כי פיתוח וחיזוק ההתיישבות בגליל צריך לבוא במסגרת היישובים הקיימים, אשר בהם התשתית כבר קיימת. לדבריו, יישובים אלה זקוקים לחיזוק, וכל הקמת יישוב חדש פוגעת בהם ישירות ובעקיפין.

דרום תולה תקוות בחברי המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי יפעילו את שיקול דעתם העצמאי כמתחייב מן החוק וכפי שנהגו חברי הועדה המחוזית בדיון הראשון בתכנית, ולא ייכנעו ללחצי משרדי הממשלה והיזמים הפרטיים המקדמים תכנית נדל"ן זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully