וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוה: מובטלי ויסקונסין מחליפים עובדים בשכר

21.5.2006 / 12:33

דו"ח המרכז מצביע על ליקויים במסלול שיקום מובטלים וטוען שהעובדים נשלחים לעבודות ניקיון וגינון במקום עובדים שמפוטרים

דו"ח מרכז אדוה מצביע על שורה של ליקויים במסלול השיקום של אלפי מובטלים המשתתפים בתכנית [[ויסקונסין]]. מהדו"ח עולה, כי בעוד שעל פי התכנית מובטלים אמורים להישלח לעבוד בגנים ציבוריים, בבתי חולים וברשויות מקומיות למשך ארבעה חודשים במטרה להוביל לשינוי ערכי בהתנהגותם, הם נשלחים לעבודות ניקיון וגינון. עוד עולה, כי לעיתים המובטלים, שלא מקבלים תשלום על עבודתם, תופסים את מקומם של עובדים בשכר שמפוטרים.

במרכז טוענים עוד, כי אנשים הופנו לתוכנית ללא קשר לכישוריהם ובהם גם אנשים בעלי ניסיון בשוק העבודה, שכנראה לא זקוקים להנחלת ההכרה בערכי העבודה. אנשי המרכז מציינים שקשה מאוד למצוא אוזן קשבת בחודשי ההכשרה, ושאין בקרה על התכנית.

עוד עולה, כי גם בסופו של התהליך, רוב המשתתפים עדיין לא מוצאים תעסוקה הוגנת והפורשים מהמסלול מאבדים במקום את הקצבה הממשלתית. על פי הדו"ח, תקופת ההכשרה פוגעת במובטלים עצמם, שכמה המתייאשים ומוותרים על קצבת הבטחת ההכנסה.

במרכז אדוה מדגישים שממחקרים שונים שנערכו בעולם עולה, כי תכניות שבוצעו על פי הדגם של "שירות בקהילה" אינן מגבירות את התעסוקה ואינן משפרות את סיכוייהם של המשתתפים להיקלט בתעסוקה רגילה. בגלי צה"ל דווח, כי במרכז קוראים להחליף את ה"שירות בקהילה" בתכניות להשלמת השכלה, הכשרה מקצועית ואשראי לעסקים קטנים. בנוסף, ממליצים אנשי המרכז לבצע השמה בעבודה שבה משולם לפחות שכר מינימום ויתר זכויות העובדים מובטחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully