וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד חיפה כימיקלים על זיהום

21.5.2006 / 10:57

עמותת "אדם טבע ודין" תובעת את המפעל ב-5.3 מיליון שקל בטענה שהוא מפר התחייבות להקים מתקני טיפול בשפכים שמוזרמים לקישון

עמותת "[[אדם טבע ודין]]" הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת ענק לפיצויים כספים בסך 5.3 מיליון ש"ח בגין הפרת התחייבויותיו של מפעל חיפה כימיקלים להקים מתקני טיפול לשפכים של המפעל.

בעמותה אומרים, כי במסגרת ההסכם שנחתם לפני למעלה מעשור, ואשר קיבל תוקף של פסק דין, התחייבה חיפה כימיקלים להקים מתקני טיפול לשפכי המפעל, לעמוד בתקני פליטה מחייבים, ולבצע פיקוח וניטור של מזהמים. ב"אדם טבע ודין" אומרים כי הפרת ההסכם נמשכת עד עצם היום הזה ומבקשים מבית המשפט לאכוף את ההסכם ולהורות לחיפה כימיקלים לשלם לעמותה פיצויים אשר יועברו לטיפול בשפכים.

בעמותה אומרים, כי "חיפה כימיקלים פעלה ביודעין ובחוסר תום לב, תוך שימוש באמתלות מגוונות ובמלחמת התשה משפטית שכל תכליתן לטרפד את ביצועו המלא במדויק של התחיבויותיה. אסור שרווחים שנעשו בניגוד להסכם ותוך פגיעה קשה ב[[נחל הקישון]] בפרט ובסביבה בכלל, יישארו כפרס בידי הגורם המזהם, כספים אלו, מן הראוי, שיוחזרו לציבור וישמשו הגנה על הסביבה".

מפעל חיפה כימיקלים ממוקם על גדות נחל הקישון, ומזרים את שפכיו אל הנחל מזה שנים. ב"אדם טבע ודין" הדגישו כי שפכים אלו כוללים סוגים שונים של מזהמים, מתכות כבדות, וחומרים רעילים נוספים אשר "ידועים כבעלי השפעה הרסנית על נחל הקישון ועל האיזון האקולוגי העדין החיוני לו. התנהלות זו הינה מהגורמים המרכזיים שהביאו את הנחל למשבר אקולוגי, והלכה למעשה השמידו את כל סימני החיים בו". בעמותה הדגישו כי שיקומו ההדרגתי של הנחל עודנו בתחילת דרכו.

ממפעל חיפה כימיקלים נמסר למערכת וואלה! חדשות כי כתב התביעה טרם התקבל במפעל, ובמידה וזה אכן הוגש תמסור החברה את תגובתה בבית המשפט. בחיפה כימיקלים הדגישו כי מהמידע החלקי שהגיע לידיהם מאמצעי התקשורת, טענותיה של עמותת "אדם טבע ודין" נראות מופרכות. "חיפה כימיקלים עומדת בכל התקנים המחייבים, הן על פי ההסכם עם אדם טבע ודין והן על פי ההסכם עם המשרד לאיכות הסביבה", נמסר מהמפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully