וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיניסטים חתמו על מכתב סירוב לפינוי עתידי

21.5.2006 / 10:00

במכתב שיוגש לרה"מ, אהוד אולמרט, כותבים 200 תלמידי ישיבות שלא יקחו חלק בפינוי עתידי. דוברת יש"ע: מפתיע שרק 200 חתמו

מכתב עליו חתומים כ-200 תלמידי כיתות י"ב, תלמידי ישיבות מכל רחבי הארץ, יוגש לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפני נסיעתו לארה"ב בצהריים. בגלי צה"ל דווח כי במכתב נאמר כי "ערב נסיעתך לחו"ל, ופגישתך עם האמריקאים, רצינו לספר לך את סערת הנפש המתחוללת בקרבנו... אם נאלץ להשתתף בתוכנית גירוש כלשהי, לא נשתתף בה במישרין או בעקיפין".

דוברת מועצת יש"ע, אמילי עמרוסי, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי [[מועצת יש"ע]] לא מעודדת את הנפת דגל הסרבנות ככלל, אך במועצה מקווים כי כל חייל בצה"ל יפעל לפי צו מצפונו ולפי אמות מידה מוסריות, באופן פרטי, מול מפקדיו ומול משימות בעייתיות שייקרא להן. עמרוסי אמרה עוד כי היא מופתעת שעל המכתב חתמו רק 200 שמיניסטים. "בהיכרות עם השטח, ותחושת הזעם, הפתיע אותי שחתמו רק 200". לדבריה, בני הנוער מכילים כאב וזעם מאז ההתנתקות, עם האטימות בטיפול במגורשים והאלימות בפינוי [[עמונה]]. לדבריה, הזעם והתסכול עלולים להוביל לתופעות חמורות יותר ממכתב סרבנות.

א., שמיניסט המועמד לגיוס בקיץ וחתם על המכתב סיפר לוואלה! חדשות כי מכתב השמיניסטים מתגלגל כבר מיום חמישי, וחתומים עליו שמיניסטים מהגולן ועד מצפה רמון. לדבריו, היוזמה באה משמיניסטים שאכפת להם, אבל הוא שיער כי מי שחתום על המכתב, לפחות חלקם, היו באירועים בקיץ בגוש קטיף, אך זה לא היה תנאי לחתימה. א. אמר עוד כי זה לא מתפקיד צה"ל לפנות את המתנחלים, וכי זה פוגע בצה"ל, שהופך להיות עם אג'נדה פוליטית: "תפקידו של צה"ל לא לאכוף את החוק, אסור לו כגוף לפעול נגד אזרחים".

א. סיפר כי מאוד אוהדים את המהלך בבית. "לא יצאנו נגד שירות בצה"ל, אלא נגד הפגיעה בערכים של המדינה". לדבריו, זה המשך של החינוך, ובבית מקבלים את זה בצורה הכי טובה שאפשר. לדבריו, המהלך לא יפגע בשלמות צה"ל. א. אמר עוד כי הוא לא מפחד להיכנס לכלא, אך הוא מקווה שהדברים לא יגיעו לידי כך, ותוכנית ההתכנסות תבוטל. א. הדגיש כי היוזמה באה מהמרכז, ולא מהשוליים הקיצוניים. "זה מכתב למען המדינה, להוציא את המדינה וצה"ל מהסיפור", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully