וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונו של בן אהרן יוצב בבית הוועד הפועל בת"א

21.5.2006 / 8:12

יצחק בן אהרן, מאבות מפלגת העבודה, לא יובא לקבורה, משום שציווה את גופו למדע. הוא מת כשהוא נושק לגיל 100

ארונו של [[יצחק בן אהרן]], מאבות מפלגת העבודה ואחד מהוגי הדעות המרכזיים שלה, יוצב היום ברחבת בית הוועד הפועל בתל אביב, בין השעות שלוש עד שש אחר הצהריים, כדי לאפשר לציבור הרחב לעבור על פניו. בן אהרן מת ביום שישי בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, בגיל 99. בן אהרן היה אמור לחגוג עוד חודשיים את יום הולדת המאה שלו.

בשעה חמש בערב יתקיים ברחבת בית הוועד הפועל טקס ובו ינוגן קטע מוסיקלי לזכרו, ולא ינשאו נאומים. בן אהרן לא יקבר, כיוון שהוא ציווה את גופו למדע.

בן אהרן נולד ב-1906 בצ'רנוביץ', שבבוקובינה. ב-1920 הצטרף לתנועת "השומר הצעיר" וב-1925 הוצב בראש הנהגת התנועה ברומניה. ב-1928 נכנס לארץ ישראל מגבול הלבנון, כשהוא רכוב על חמור.

את הקריירה הפרלמנטרית שלו החל ב-1949, לאחר שנבחר לכנסת הראשונה. בין היתר שימש כחבר בוועדת החוץ והביטחון. ב-1959 התמנה לשר התחבורה בממשלת בן גוריון וב-1962 התפטר מהממשלה במחאה על מדיניותה הכלכלית. בשנים 1973-1969 היה מזכ"ל ההסתדרות, וב-1973 התפטר מתפקידו ומן הכנסת בגלל חילוקי דעות עם ראשי מפלגת העבודה דאז, גולדה מאיר ופנחס ספיר על המדיניות בהסתדרות ובמדינה. ב-1977, לאחר המהפך הפוליטי וניצחון הליכוד בבחירות, אמר בן אהרן כי "אם זה רצון העם, אז צריך להחליף את העם".

מאז חי בקיבוצו, גבעת חיים מאוחד, עבד במטעים ובתעשייה, והשתתף מדי פעם בישיבות המוסדות המרכזיים של הקיבוץ והמפלגה. מאז 1984, עם הקמת ממשלת אחדות בה שותפו הליכוד והעבודה, הפחית את השתתפותו בפעילות ציבורית, אך נחשב למרואיין מבוקש בכלי התקשורת בכל הקשור למפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully