וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של פוליו התגלה בקונגו

20.5.2006 / 13:39

הוירוס הגיע ככל הנראה מאנגולה. זה המקרה הראשון במדינה מאז שנת 2000. ארגון הבריאות העולמי יחסן את התושבים בחבל

מחלת ה[[פוליו]] חזרה לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, לראשונה מזה שש שנים, כך דיווח [[ארגון הבריאות העולמי]]. דוברת הארגון, פדלה צ'איב, מסר כי ילדה בת שנתיים וחצי שותקה על ידי המחלה, שהגיעה ככל הנראה מהודו דרך אנגולה.

הארגון יפתח במבצע חיסונים בימים הקרובים באזור מגוריה של הילדה, סמוך לגבול עם אנגולה, על מנת למנות את התפשטות הוירוס. מחלת הפוליו נעלמה בשנים האחרונות: ב-2005 היו פחות מ-2000 מקרים של המחלה, לעומת 350,000 מקרים בשנת 1988. כיום ישנה התפרצות של המחלה במדינות ניגריה, הודו, פקיסטן ואפגניסטן.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מאז שנת 2003, ארגון הבריאות העולמי עושה מאמצים לצמצם את התפשטות המחלה, הגורמת לנכות ולעיתים אף למוות. באותה השנה התפרצה המחלה בניגריה והתפשטה ל-23 מדינות נוספות. ארגון הבריאות העולמי פתח במבצע חיסונים גדול, מבצע שנחשב להצלחה, אך דלדל את משאבי הארגון.
מלבד קונגו, נמצא הנגיף כיום גם בבנגלדש, אתיופיה, אינדונזיה, נפאל, סומליה ותימן.

המקרה האחרון של פוליו ב[[קונגו]] נמצא בשנת 2000. צ'איב אמרה כי המומחים אופטימיים באשר ליכולתם לעצור את התפשטות המחלה, מאחר שהילדה שנמצאה חולה מתגוררת בחבל באס, הנחשב לרגוע ובו מתקנים ושירותי בריאות טובים יותר מאשר בחבלים אחרים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully