וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא בכיר: ויוקס עלולה לגרום לנזקים תמידיים

רויטרס

19.5.2006 / 10:54

לאחר שנחשד כי התרופה שהורדה מהמדפים עלולה לגרום לנזקים חולפים, לשבץ ולהתקפי לב, מומחה לב קובע: ייתכן נזק תמידי

מומחה לבריאות הציבור קובע, כי השימוש בתרופת הוויוקס, עלול להגדיל את הסיכוי ללקות בשבץ במשל שנים רבות, זאת על בסיס נתונים חדשים שהתגלו.

ד"ר קורט פורברג, טוען כי "ייתכן שוויוקס גורמת נזק קבוע ל[[מערכת הלב]] ו[[כלי הדם]], מאיצה את הסיכון לחלות ב[[טרשת עורקים]], וגורמת לעלייה תלולה ומסוכנת בלחץ הדם". פורברג הוא חבר בוועדה לבטיחות תרופות של מנהל התרופות האמריקאי, ה-FDA.

בתרופת הוויוקס השתמשו כ-20 מיליון אמריקאים, והיא ירדה מהמדפים על ידי היצרנית, מרק, בסוף 2004, לאחר שהתברר כי התרופה מגדילה את הסיכון לחלות בהתקף לב, אם היא ננטלת במש שנה וחצי או יותר.

פורברג טען כי בחינת הדו"ח המלא של חברת מרק, מעלה כי שבעה משתמשי ויוקס לקו ב[[שבץ]] או [[התקף לב]], ושניים נוספים לקו בשבץ קל. "הנתונים האלו מעלים שאלות חשובות מכיוון שמזה זמן מה אנחנו מעריכים כי ויוקס יכולה לגרום לנזקים זמניים, וכאן יש לנו הוכחה שהתרופה עלולה לגרום לנזקים תמידיים", אמר פורברג.

דובר חברת מרק, מייקל הנלי, אמר בתגובה כי הסיכון ללקות בהתקף לב כתוצאה מנטילת ויוקס, נראה רק בשלב מוקדם יחסית של התפתחות התרופה. "לא ראינו עלייה באופן מתמיד של התקפי לב ושבץ במשתמשי הויוקס", אמר הנלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully