וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש תנזים פלש לבניין במערב ירושלים

19.5.2006 / 7:11

עימאד עוואד קיבל האחריות על בניין, העומד במרכז הוויכוח בין הפטריארכים בכנסייה היוונית-אורתודקסית, אך ביהמ"ש אסר עליו את הכניסה

בניין בן שתי קומות, בסמוך לסינמטק, לתיאטרון החאן ולמרכז מורשת בגין במערב ירושלים, הועבר בימים האחרונים לאחריותו של איש התנזים, עימאד עוואד, המקורב ללשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

"מעריב" מדווח, כי מדובר בבניין היושב על קרקע של שני דונמים, שנמצא בבעלות הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית ושימש בעבר כמשכנה של הקונסוליה הבריטית בעיר. עוואד ואנשיו נמצאים במקום, למרות שהדבר נאסר בצו שהוציא שלשום בית משפט השלום בעיר.

לפני כשבועיים השכיר נציגו של הפטריארך הקודם אירינאוס הראשון את הבניין המשקיף לעיר העתיקה לעמותת מועצת העדה הנוצרית בנצרת. מיד לאחר מכן העבירו אנשי העמותה את הנכס לאחריותו של עוואד.

לפני מספר ימים הגיעו אנשיו של עוואד למקום ופרצו פנימה, אחרי ששברו את המנעולים שהותקנו במקום על ידי אנשי הכנסייה. כשנתגלה הדבר לפטריארך המכהן כיום, תיאופילוס השלישי, הוא מיהר לשגר את פרקליטו, עו"ד סאמר זועבי, לבית המשפט כדי לדרוש את פינוי הדיירים. שופטת בית משפט השלום בירושלים, אנה שניידר, קבעה כי עד לבירור הסוגייה בדיון נוסף חל על עוואד ואנשיו להיכנס לבניין.

הבניין המדובר עומד במרכז העימות בין הפטריארך הנבחר של הכנסייה האורתודקסית של ירושלים, תיאופילוס, שנתמך על ידי בכירי העולם הנוצרי, לבין אירינאוס שקדם לו והודח מתפקידו, אך זוכה לתמיכת ממשלת ישראל.

בפטריארכיה טענו אתמול, כי אירינאוס, שאיבד כליל את תמיכתו בעולם הנוצרי, מנסה ליצור בכל מחיר קשרים עם הפלסטינים. מלשכתו של הפטריארך תיאופילוס נמסר, כי "התנגשויות מהסוג הזה מתאפשרות רק מאחר שממשלת ישראל מעכבת את ההכרה בפטריארך שנבחר וקיבל את אמון העולם הנוצרי וממשיכה להתייחס לנזיר אירינאוס כפטריארך, אף שכמעט לא נותר איש בעולם הנוצרי שרואה בו ככזה".

עוזרו של הפטריארך המודח אירינאוס מסר בתגובה, כי "עוואד מועסק בבית שאמור לשמש בעתיד למגורי סטודנטים מנצרת. לכל אדם יש השתייכות פוליטית, והפטריארך אירינאוס לא יודע לאן משתייך מר עוואד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully