וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו המועמדים הסופיים לפרס ספיר לספרות

מור שני

17.5.2006 / 23:16

רות אלמוג, יעל הדיה, מיכל זמיר, הגר ינאי ורון לשם, יתמודדו על פרס הספרות היוקרתי, שיוענק בתחילת יוני

מפעל הפיס מפרסם הלילה (ד') את חמשת המועמדים הסופיים לפרס ספיר 2006 לספרות. הספרים "באהבה, נטליה" של רות אלמוג (הוצאת "כתר"), "עדן" של יעל הדיה ("עם עובד"), "ספינת הבנות" של מיכל זמיר ("חרגול"), "מכונת הנצח של אלכס" של הגר ינאי ("כתר") ו"אם יש גן עדן" של רון לשם ("זמורה ביתן"), נבחרו מתוך רשימה של למעלה מ-80 ספרים שהוגשו על ידי ההוצאות, וראו אור השנה.

טקס הענקת הפרס יתקיים בטקס הפתיחה של שבוע הספר, בשבוע הראשון של חודש יוני (תאריך מדויק טרם נקבע), וישודר בערוץ 2 אצל הזכיינית קשת. חמשת המועמדים הסופיים יקבלו כל אחד מענק כספי של 25 אלף שקל האחד. הזוכה יקבל בנוסף 150 אלף שקלים, ומימון של תרגום והוצאת ספרו בשפה אחת שיבחר. את הפרסים מעניק מפעל הפיס.

צעירים לצד וותיקים

חמשת המועמדים הסופיים נבחרו על ידי צוות שופטים, שהרכבו נשאר חסוי עד ערב הענקת הפרס, בראשותו של היו"ר יצחק לבני. הרשימה מכילה סופרים צעירים, שזהו ספרם הראשון או השני, לצד סופרים וותיקים. חמשת המועמדים ישתתפו בערבי ספרות שיתקיימו בבאר שבע, אשדוד והרצליה, בהם ייפגשו עם קוראים וידברו על תהליך היצירה.

זו השנה השישית בה מוענק ספיר לספרות על ידי מפעל הפיס. בשנה שעברה זכתה בפרס אלונה פרנקל על ספרה "ילדה" בהוצאת מפה. בשנת 2000 זכה הסופר חיים סבתו על ספרו "תיאום כוונות", בשנת 2001 זכה דוד גרוסמן על "מישהו לרוץ איתו", בשנת 2002 זכתה גיל הראבן על "שאהבה נפשי", בשנת 2003 זכה אמיר גוטפרוינד על "אחוזת החוף", וב-2004 זכה הסופר המנוח דן צלקה על "ספר האלף בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully