וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עזרא: לישראל בעיה חמורה של אכיפה סביבתית

17.5.2006 / 18:58

בהופעתו הראשונה כשר לאיכות הסביבה, אמר עזרא כי כבר בשבוע הבא יביא נושאים דחופים לדיון, ביניהם "חוק אוויר נקי"

השר ל[[איכות הסביבה]] הנכנס, [[גדעון עזרא]], אמר היום כי לישראל יש בעיה חמורה של אכיפה בנושאי איכות הסביבה. עזרא קרא "לכל האקדמאים להתנדב למשמר האזרחי של איכות הסביבה".

בהופעתו הרשמית הראשונה מאז נכנס לתפקיד, אמר עזרא בכנס באוניברסיטת בר אילן כי הוא יקח את התפקיד ברצינות. "נכנסתי לתפקיד בדחילו ורחימו ומבלי להכיר את הנושא. באתי ללמוד מהמומחים האמיתיים לאיכות הסביבה".

השר סיפר כי כבר בשבוע הקרוב יובאו מספר נושאים דחופים של איכות הסביבה לדיון, ביניהם "חוק אויר נקי" ומחזור צמיגים, אך ציין כי אסור לשכוח שהמשרד לאיכות הסביבה לא עומד בפני עצמו, אלא תלוי במשרדים אחרים.

ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה לאיכות הסביבה, שיבח את השר על החלטתו בעניין תחנת הכח [[רדינג]]. חנין פנה לעזרא ואמר לו כי "רבים מקודמיך נמנעו מלקחת החלטה בנושא משום שפחדו". חנין טען שבישראל נתפסת התנועה לאיכות הסביבה כתנועה שולית שמתעסקת בנושאים שוליים. לדבריו, "התנועה עוסקת בבני אדם, בבריאות, בהתמודדות עם שאלות קיומיות, שחשובות לא רק לאיכות החיים אלא לחיים עצמם".

יוסף תמיר, חתן פרס איכות הסביבה של האו"ם, ציטט בדבריו את סול בלו שאמר כי "מה שעשה היטלר ליהודים, עושה האנושות לסביבה", והוסיף כי "מה שהישראלים עושים לישראל, מסוגלים לעשות לה רק אויביה הגרועים ביותר". תמיר האשים את ההיסטוריה היהודית בכך שנושא איכות הסביבה רחוק מהישראלים. "גלות של 2000 שנה טשטשה והדיחה את הנושא בשל נושאים קיומיים שהיו על סדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully