וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הישראלים רוצים מזון כשר בישראל

17.5.2006 / 16:30

מסקר שהזמין ח"כ זבולון אורלב, עולה כי רוב הישראלים מתנגדים לביטול הכשרות, ובכללם רוב החילונים. רק 16% מתנגדים לכשרות

רוב הישראלים מייחסים חשיבות רבה או רבה מאוד למכירת מזון כשר בישראל, כך עולה מסקר חדש. הסקר, שהוזמן על ידי ח"כ זבולון אורלב, בדק עד כמה חשובה קניית מזון כשר לישראלים.

לשאלה עד כמה חשוב לך שימכר מזון כשר במדינת ישראל, השיבו רוב הנשאלים (64%) כי הם מייחסים לכך חשיבות רבה או רבה מאוד. 27% אינם מייחסים לכך חשיבות. ל-49% מה[[חילונים]] לא חשובה מכירת מזון כשר, 39% השיבו כי למרות ההגדרה החילונית, חשובה להם כשרות המזון. מאה אחוז מה[[דתיים]] השיבו כי מכירת מזון כשר חשובה להם.

עוד עולה מהסקר, כי נשים מייחסות חשיבות רבה יותר למזון כשר: ל-80% חשובה מכירת מזון כשר ברמה כזו או אחרת, לעומת 67% מהגברים. הבדל מובהק קיים בתפיסת החשיבות של מכירת מזון כשר, בין עולים חדשים לבין ילידי הארץ ועולים ותיקים: 47% מקרב העולים החדשים מייחסים חשיבות למכירת מזון כשר, לעומת 63% מקרב ילידי הארץ ו-93% מקרב העולים הוותיקים.

לשאלה האם אתה בעד או נגד ביטול ה[[כשרות]] במדינה, רוב המשיבים, 71% אמרו כי הם מתנגדים לכך. רק 16% השיבו כי הם בעד. 26% מהחילונים תומכים בביטול הכשרות, זאת לעומת 3% מהמסורתיים ו-0% חרדים.

מהסקר עולה עוד, כי אין הבדל מובהק בין המינים בעמדות לגבי ביטול הכשרות בארץ: רוב גדול מקרב הגברים (68%) ומקרב הנשים (74%) נגד ביטול הכשרות. 14% מהנשים בעד ביטול הכשרות לעומת 17% מקרב הגברים.

לעומת זאת, קיים הבדל מובהק בעמדות לגבי ביטול הכשרות בארץ, בין ילידי הארץ ועולים ותיקים לבין עולים חדשים: רוב גדול מקרב ילידי הארץ (70%) ומקרב העולים הוותיקים (89%) נגד ביטול הכשרות, לעומת 58% בלבד מקרב העולים החדשים. ליותר משליש מהעולים החדשים (35%) אין עמדה ביחס לסוגייה זו.

הסקר נערך על ידי "מאגר מוחות", מכון מחקר וייעוץ בינתחומי, ונערך טלפונית, בקרב מדגם פרופורציונלי ואקראי של 516 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת (גילאי 16 ויותר). טעות הדגימה המרבית 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully