וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילת מרוצים מפרויקט "עיר ללא אלימות"

יעל קישיק

17.5.2006 / 16:11

בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 51% במקרי אלימות בין בני נוער בעיר. במשטרה מקווים ליישם את הפרויקט גם בשאר רחבי הארץ

במהלך השנה האחרונה נרשמה בעיר אילת ירידה דרסטית בהיקף האירועים האלימים בין בני נוער ובתוך המשפחה. על פי נתוני המשטרה, בין החודשים ינואר-אפריל 2006 נרשמו רק 15 מקרים אלימות בין בני נוער, בעוד שבאותה התקופה אשתקד נרשמו 31 מקרים כאלו. מדובר בירידה של 51% בהיקף האלימות בין בני נוער בעיר. עוד עולה מנתוני משטרת אילת, כי היקף אלימות הנוער במוסדות החינוך בעיר ירד ב-72.7% והיקף מקרי האלימות בין בני הזוג ירד בכ-50%.

לעומת זאת, בשאר המדינה נרשם גידול באלימות בקרב הנוער.
מתחילת השנה נפתחו כ-2,200 תיקים על מעשי אלימות במוסדות חינוך, כך דווח בקול ישראל. מנתוני המשטרה עולה, כי נרשם גידול של כ-11 אחוזים בעבירות סמים בין כותלי בתי הספר השונים ברחבי הארץ. יחד עם זאת, ישנה ירידה של כ-3 אחוזים בפשיעת בני נוער לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה וירידה של 14 אחוזים בעבירות רכוש.

עיריית אילת וגופים תורמים מפעילים בשנה האחרונה את פרוייקט "אילת-עיר ללא אלימות", המתמקד בלמידת גורמי הסיכון והמכנים המשותפים לכל סוגי האלימות המתרחשים בעיר, ולאחר מכן ביצירת פתרונות ודרכי התמודדות עם התופעות השונות. במסגרת זו, גובשה בעיר אמנה נגד אלימות, מופעלת סיירת שיטור קהילתי, הוקם פורום לניתוח מקרי אלימות, הוכשרו מתנדבים לליווי, תמיכה ומעקב ומתקיימות הדרכות להורים ולאנשי מקצוע. בנוסף, פועלים בעיר מספר תוכניות ופרוייקטים מיוחדים המתמקדים בסיוע לנוער.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, יגאל בן שלום, העומד בראש ועדת היגוי ארצית לתכנית אמר בכנס שסיכם את נתוני השנה שחלפה, כי הפרוייקט האילתי מניב תפוקות, ועל כן ניתן לשכנע את משרד האוצר להשקיע בתחום ולהעביר את התקציבים הנדרשים. בן שלום קרא לממשלה "להשקיע, לקחת את המודל, לקחת עודף הכנסות הקיים באגף התקציבים וליישם את הפרוייקט במאה מועצות מקומיות". לדבריו, "מודל אילת חייב לשמש כמודל בכל המדינה. בכמה עשרות בודדות של מיליונים אפשר לעשות זאת. הממשלה חייבת לתרגם את ההחלטות ולהקצות משאבים".

מפקד מחוז הדרום של המשטרה, ניצב אורי ברלב, הוסיף ואמר, כי לדעתו "החידוש בתוכנית האילתית הוא המסר – אלימות ועבריינות אינן מכה משמיים". לדבריו, העובדה שבעיר מורכבת כמו אילת, שמארחת 2.5 מיליון תיירים בשנה, הצליחו להוריד את רמת האלימות, מראה כי ניתן להתמודד עם התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully