וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת בקלאווה בין טורקיה לקפריסין היוונית

17.5.2006 / 7:36

בטורקיה כועסים על כך שבכרזות שהדפיס האיחוד נאמר כי מוצא הבקלאווה בקפריסין היוונית. טורקיה תפנה למטה האיחוד האירופי

מתיחות חדשה בין [[טורקיה]] לקפריסין היוונית נגרמה סביב הבקלאווה. בכרזה שהכין [[האיחוד האירופי]] נאמר כי הבקלאווה היא יצירה של המטבח הקפריסאי-יווני. הטורקים מצידם מתעקשים שהם אלו שהמציאו את המנה המתוקה.

בעיתון "מעריב" דווח כי "מלחמת הבקלאווה" היא שלב חדש במתיחות בין שתי המדינות. [[קפריסין]] היוונית היא כבר חברה באיחוד, בעוד שטורקיה היא מועמדת בלבד, ומקווה להיות המדינה המוסלמית הראשונה החברה בו.

אוסטריה, המכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד, הפכה בעל כורחה למתווכת בסכסוך הגסטרונומי. האוסטרים מסרו כי הכרזות הוכנו לרגל אירועי יום אירופה, וההפצה נעשתה לפני שהספיקו להבחין כי הן פוגעות בטורקים. לפיכך צפויים להיעשות בהן שינויים. אבל טורקיה לא מרוצה מהודעת אוסטריה, והודיעה כי תעלה את הנושא לדיון במטה האיחוד בבריסל.

ביום שבת צפויים להפגין למעלה מ-200 יצרני בקלאווה ברובע ההיסטורי העתיק של [[איסטנבול]]. היוונים טוענים מנגד כי טורקיה לא יכולה לנכס לעצמה את המאכל. זאת משום שמייצרים אותו גם בלבנון, ירדן, סוריה ובמדינות נוספות בים התיכון. כמו כן טוענים ביוון כי המטבח הטורקי מקורו במטבח הביזנטי, שהיה חלק מאימפריה דוברת יוונית, שנפלה לידי העות'ומנים במאה ה-15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully