וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלטון החזירה רוב ההשקעה במונדיאל

רוני קורן-דינר

17.5.2006 / 7:32

אלי עזור ופנחס זהבי יתחילו להרוויח מהמנוי ה-25 אלף שירכוש את חבילת השידורים ב-yes או ב-HOT

עדיין לא נשמעה שריקת הפתיחה למשחקי המונדיאל, וכבר אפשר להצביע על הקבוצה המנצחת: חברת צ'רלטון, בעלת הזכויות לשידור משחקי גביע העולם בכדורגל. לפי הערכות מומחים בענף הטלוויזיה, צ'רלטון, הנמצאת בבעלות אלי עזור ופיני זהבי, תחזיר את השקעתה בזכויות החל במנוי ה-25 אלף שירכוש את חבילת השידורים ב-yes או ב-HOT.

עזור וזהבי רכשו במרוכז את זכויות השידור של מונדיאל 2002 ומונדיאל 2006 ב-18 מיליון דולר. בעבור מונדיאל 2002 הם כבר קיבלו 10 מיליון דולר מגופי השידור - ארבעה מיליון דולר מערוץ 1 ו-6 מיליון דולר מערוץ הספורט, yes ו-HOT.

לפיכך את הספירה למונדיאל 2006 מתחילים משמונה מיליון דולר. מסכום זה יש לנכות 6.2 מיליון דולר שהתקבלו מערוצים 2 ו-10, פלאפון ו-ynet. כלומר, הסכום שנותר לשניים לכסות מגיע ל-1.8 מיליון דולר; על סכום זה יש להוסיף כשני מיליון דולר להוצאות מימון על ההלוואה שנטלה צ'רלטון ועל השתתפותה בהפקת ערוץ המונדיאל.

בסך הכל נותרו לצ'רלטון לכסות 3.8 מיליון דולר ממכירת מנוי לערוץ המונדיאל שישודר בכבלים ובלוויין. בהנחה שארקדי גיידמק יעביר, כהבטחתו, שני מיליון דולר נוספים - תרומה לחיילים כדי שיוכלו לראות חינם את המשחקים בבסיסי צה"ל - נותרו לצ'רלטון לכסות 1.8 מיליון דולר באמצעות מכירת חבילות צפייה; חלוקת הסכום ב-77 דולר למנוי (492 שקל פחות מע"מ ו-20% שיזרמו לכבלים וללוויין), מתקבל כי צ'רלטון תתחיל להרוויח החל במנוי ה-25 אלף. ההערכות השמרניות לגבי מספר המנויים שירכשו את ערוץ המונדיאל הן 125 אלף מנויים מתוך 1.4 מיליון מנויי yes ו-HOT.

בתגובה נמסר מצ'רלטון כי זכויות השידור עלו יותר מ-18 מיליון דולר, וכי הוצאות המימון וההפקה היו גבוהות מכפי שצוין - "עד כדי חשש להפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully