וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכיון הגדול לתקופת השואה נפתח למחקר

17.5.2006 / 0:01

60 שנים לאחר תום מלחמת העולם ה-2, נפתח לראשונה הארכיון הגדול ביותר מסוגו בגרמניה, ובו 50 מיליון מסמכים מתקופת השואה

ארכיון גרמני ובו מיליוני מסמכים מתקופת מלחמת העולם השניה ייפתח לרשות היסטוריונים וחוקרי שואה. מדובר בארכיון הגדול בעולם המכיל מסמכים לשואה. בהודעה שפרסם ארגון "יד ושם", נאמר כי הוועדה המפקחת על מרכז האיתור הבינלאומי (ITS) החליטה לפתוח את הארכיון להיסטוריונים. מרכז האיתור הבינלאומי הוא חלק מהוועד הבינלאומי של הצלב האדום.

"[[יד ושם]] מקדם בברכה את החלטת הוועדה הבינלאומית לפתוח את הארכיונים בבאד ארלוזן שבגרמניה", נאמר בהודעת יד ושם. הארכיון בבאד ארלוזן מכיל כ-50 מיליון מסמכים, המתייחסים לכ-17 מיליון בני אדם. עד כה עשה בו ה-ITS שימוש כדי להשיב לפניות של משפחות הקורבנות.

היסטוריונים מקווים, שהארכיון יסייע לחשוף פרטים נוספים על הבירוקרטיה היעילה של המשטר הנאצי ויהווה מקור עשיר לפרטים אודות השואה.

בעקבות ההחלטה מסר ישראל זינגר, יו"ר המועצה המדינית של הקונגרס היהודי העולמי ונשיא ועידת התביעות: "אנחנו שבעי רצון ש-60 שנה אחרי השואה, מיליוני מסמכים ובהם הוכחות כתובות המתעדות את הרצח ההמוני של יהודים על ידי הנאצים, יועמדו לרשות חוקרי ההיסטוריה. זוהי מכה למכחישי השואה באשר הם. מתן גישה למסמכים הוא צעד חיוני שיאפשר המשך מחקר של אחת התקופות החשוכות בהיסטוריה האנושית. חיוני לשמר את העבר, כדי שהדורות הבאים יוכלו ללמוד את הלקח ממנו". זינגר היה מעורב אישית במאבק לפתיחת הארכיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully