וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות קשות לירידה בשיעור בזכאים לבגרות

16.5.2006 / 17:18

מזכ"ל המפד"ל: הירידה במגזר הדתי באה בגלל ההתנתקות. ח"כ זחאלקה: משרד החינוך מפקיר את החינוך הערבי

תגובות קשות נשמעו היום במערכת הפוליטית, בתגובה לפרסום ממצאי הדו"ח המצביע על ירידה בשיעור הזכאים לבגרות. יו"ר ועדת הכנסת לחינוך, תרבות וספורט, ח"כ [[מיכאל מלכיאור]] (עבודה-מימד) אמר, כי יקיים דיון דחוף בוועדה בממצאים. לדבריו, "האוצר קנה את הצמיחה במשק על חשבון תלמידי ישראל". כך דווח בקול ישראל.

ח"כ זאב אלקין (קדימה) אמר, כי נתוני משרד החינוך באשר לזכאות לבגרות הם עוד עדות למשבר העמוק שעובר הנוער הציוני-דתי בעת האחרונה. לדבריו, על מנהיגי הציבור הציוני-דתי לקיים דיון מעמיק במצב הנוער.

מזכ"ל המפד"ל, שר-שלום ג'רבי, תולה את הירידה בזכאות לבגרות בקרב הנוער הציוני-דתי ב"טראומת [[ההתנתקות]]". לדבריו, "השמאל החילוני חושש מהתחזקותו של נוער זה ולכן יוזם התנתקויות נוספות".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר, כי הנתונים הם תוצאה של הקצאת משאבים לקויה ושל קיצוצים מתמשכים.

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר, כי האחריות לנתונים מוטלת על כתפי שרת החינוך לשעבר, ח"כ [[לימור לבנת]], מנכ"לית המשרד לשעבר, ח"כ רונית תירוש ושר האוצר לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו.

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר כי הוא רואה בדאגה רבה את הירידה הכוללת בהישגי הבגרות ובמיוחד במגזר הערבי. "תוצאות כאלה הן מראה למדיניות האפליה הגזענית נגד הערבים שהעמיקה בשנים האחרונות. התוצאות מניבות תפקידים המוטלים על השרה החדשה, יולי תמיר, שנכנסה לאדמה חרוכה שהשאירה השרה לבנת".

חבר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), הגיש בקשה לדיון מהיר בוועדה בנושא הירידה בהישגי הבגרות והעמקת הפער בין תלמידים יהודים וערבים. "משרד החינוך מפקיר את החינוך הערבי. יש קשר ישיר בין תקציבים דלים להישגים דלים בבגרות", אמר זחאלקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully