וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים גילו חלבון שעשוי לרפא עיוורון

16.5.2006 / 16:39

החלבון מזרז את התחדשות סיבי עצב הראייה, ועשוי לרפא עיוורון הנגרם עקב נזק לעצב. פיתוח הטיפול עבור בני אדם ייארך עוד זמן רב

מדעני מח הצליחו לתקן נזק לעצב הראייה בעזרת שימוש ב[[חלבון]] שזוהה לאחרונה, המעודד סיבי [[עצבים]] פגועים להתחדש. התגלית עשויה להביא לפיתוח עתידי של טיפול שיחזיר את הראייה לעיוורים שאיבדו את ראייתם עקב פגיעה בעצב הראייה בשל תאונה, גידולים וכדומה.

החוקרים, מבית הספר לרפואה של הרווארד, גילו את החלבון במקרה כשהבחינו שפגיעה בעדשות העין גורמת לתגובת נגד כימית שבה תאים מודלקים מפרישים מולקולות של החלבון. כדי לבדוק את השפעתו על תאי עצב הם בודדו את התאים הדלקתיים ומיצו את החלבון המופרש.

במחקרם, טיפלו החוקרים בחולדות עם פגיעה בעצב הראייה וגילו כי שיעור התחדשות העצב גדל אצל החולדות פי חמישה עד שבעה אחרי שקיבלו תרופה המבוססת על החלבון, אונקומודולין.

עם זאת, ב"גרדיאן" דווח, כי החוקרים הבהירו שההצלחה בתיקון העצב אצל חולדות הייתה חלקית בלבד וכי פיתוח טיפול דומה עבור בני-אדם ייארך עוד זמן רב.

עצב הראייה הוא חלק מ[[מערכת העצבים המרכזית]], שבה, בניגוד למערכת העצבים הפריפריאלית, לעצבים אין את היכולת להתאושש מפגיעה. מדענים משערים כי מערכת העצבים המרכזית התפתחה כך על מנת למנוע חיווט קלוקל בתהליך ריפוי העצבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully