וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הגעש מראפי באינדונזיה החל להתפרץ

רויטרס

16.5.2006 / 9:53

בשעות הבוקר המוקדמות ניתן היה לראות פרצי לבה זורמים במורד ההר. אלפים מתושבי הכפר חזרו לבתיהם למרות האזהרות ממפולות אפר

פרצי לבה החלו לזרום לצידי הר הגעש מראפי ב[[אינדונזיה]], אך ענני הגז הנפלטים מפתח ההר היו קטנים בצורה משמעותית מהיום הקודם. מסביב לבסיס ההר, שחלק מהתושבים המקומיים מחשיבים כמקודש, חזרו אלפי אזרחים למקום וביצעו את העבודות היומיות הרגילות שלהם, כמו עבודה בשדות וחליבת פרות, למרות האזהרות כי הר הגעש עלול להתפרץ בכל רגע.

אחד התושבים שעבד בשדה האורז שלו, אמר כי "הכל בסדר כאן. אשתי עדיין בבית, אני מתחיל לעבוד בשדה". הוא ציין שאינו מפחד מהעשן, מכיוון שהוא עדיין לא הגיע לאזור הכפר שלו.

המדענים אומרים כי הר מראפי נמצא בשלב ההתפרצות הסופי, והביעו חשש כי מקריסת צמרת ההר, מה שעלול להוביל לכמות עצומה של ענני גז מסוכנים ופרצי לבה גדולים יותר. בהתפרצות האחרונה של ההר, בשנת 1994, מצאו את מותם 70 בני אדם, רובם נקברו תחת אפר כתוצאה מקריסה כזו.

במרכז למחקר הרי געש ופיתוח טכנולוגי ביוגיקארטה, הנמצא ליד הר מראפי, אומרים שאין דרך לדעת מתי או אם הדבר יחזור על עצמו בהתפרצות הנוכחית. "לא ניתן לחזות דבר כזה, מכיוון שהר מראפי הוא הר געש יחודי".

היום בשעות הבוקר המוקדמות, ניתן היה לראות פרצי לבה, אך ההתפרצויות עדיין לא היוו איום על הכפרים שבסביבה. עדי ראייה סיפרו כי העננים שהקיפו את צמרת ההר, היו קטנים בכמחצית מגודלם אתמול. לא התקבלו דיווחים על מפולות אפר, בניגוד לאתמול, אז כיסתה שכבת אפר את השדות והבתים שבסביבת ההר.

טריאני, מומחית מהמכון למחקר הרי געש, אמרה, כי "עד השעה 6:00 בבוקר ניצפו 11 ענני גז חמים שיצאו מלוע ההר. הגדול שבהם, באורך שני קילומטרים, לעומת אתמול, אז היה הענן הגדול באורך ארבעה קילומטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully