וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ולוב מחדשות היחסים אחרי 26 שנים

15.5.2006 / 19:06

וושינגטון תסיר את לוב מרשימת המדינות התומכות בטרור ותשגר שגריר לטריפולי. מקורות: חידוש היחסים הוא גם רמז לאיראן

ארה"ב ו[[לוב]] יחדשו את היחסים הדיפלומטיים המלאים ביניהן, לאחר 26 שנות נתק דיפלומטי. וושינגטון תסיר את לוב מרשימת המדינות התומכות בטרור. כך הודיע היום משרד החוץ של ארה"ב.

בהצהרה מטעם שרת החוץ של ארה"ב, [[קונדוליסה רייס]], נאמר: "אנו נוקטים צעדים אלה מתוך הכרה במחויבותה הנמשכת של לוב להוקעת הטרור, וכן בשל שיתוף הפעולה המצוין של לוב עם ארה"ב וחברות אחרות בקהילה הבינלאומית נוכח האיומים על העולם המתורבת מאז ה-11 בספטמבר 2001".

הסרת לוב מרשימת התומכות בטרור תיעשה לאחר תקופת המתנה בת 45 ימים. מרגע שיחודשו הקשרים הדיפלומטיים, ישוגר לטריפולי שגריר אמריקאי במשרה מלאה, שיחליף את משרד האינטרסים הפועל שם כעת. לדברי רייס, אלה "תוצאות מוחשיות, הנובעות מההחלטות ההיסטוריות שקיבלה הנהגת לוב ב-2003 להוקיע את הטרור ולנטוש את תוכניות ה[[נשק להשמדה המונית]] שלה".

בתחילת 2004 העבירה לוב לארה"ב רכיבים גרעיניים ומסמכים על תוכנית הגרעין שלה, שנלקחו למתקן שמור ב[[טנסי]]. בהמשך אותה שנה סיימה ארה"ב את אמברגו הנשק בן 18 השנים על לוב וביטלה את האיסור על נסיעת אזרחים אמריקאים לשם. בספטמבר האחרון נועדה רייס על שר החוץ של לוב, עבד א-רחמן שלגם.

שלמה שמיר, הארץ: מקורות המעורים בעניין הסבירו ל"הארץ" כי ארה"ב מעוניינת לחדש את היחסים בשלב זה, בין השאר, כדי להפגין שמדינה המוותרת על תוכנית גרעין לא חוקית תזכה ליחס ראוי מצד ארה"ב וכרמז לעוסקים בנושא האיראני שלפיו אם תוותר גם [[איראן]] על תוכניתה, תוכל גם היא ליהנות מהיתרונות הגלומים בכך.

לוב קידמה בברכה את הודעת ארה"ב בדבר חידוש היחסים הדיפלומטיים עמה. דובר משרד החוץ הלובי אמר, כי החלטת וושינגטון תסייע להגברת שיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים. "מדובר בצעד משמעותי", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully